חברה והשקפה

מדינת ישראל

  • י"ט אדר התשע"ז
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב . יש טענה של הערבים שחלק מהשטחים הם שלהם לדוגמא יהודה ושומרון העיר אריאל ועוד. מה ההוכחה ששטחים אלו שלנו ? ואנחנו לא גזלנו אותם מהם ?תודה

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל עוד לפני 3300 שנה, אך מאחר שהתרשלנו בשמירת התורה והמצוות, הוגלנו מארצנו לפני 2000 שנה. אך הארץ שמרה לנו אמונים, ובמשך כל ימי גלותנו אף עם שכבש את הארץ לא הצליח ליישב אותה. כבשנו את הארץ וכעת אנו ניצבים באחרית הימים, מדינות ערב רוצות בהשמדתנו לקראת מלחמת גוג ומגוג, שבה יתגלה המשיח האמיתי, ועם ישראל ישוב בתשובה שלמה ויזכה לגאולתו השלמה.

העם ה"פלסטיני" הוא סיבה נוספת לשנאת ישראל שסובב ה' באחרית הימים, למען נשוב בתשובה ונזכה לגאולה.

הנה עובדה שכדאי להכיר: לא היו פלסטינים לפני מאה שנה.

לא היו בעבר ערים פלסטיניות בארץ ישראל, לא ראשי ממשלה או נשיאים פלסטינים, ולא אישים פלסטינים ידועים בהיסטוריה, כי לא היו בעבר פלסטינים.

ה"פלסטינים" הם קבוצה של פליטים מפוזרים ללא קשר גנטי אשר הגיעו מארצות ערביות סמוכות כמו מצרים, סוריה, ירדן וכו'. עד לפני שמונים שנה, ארץ ישראל וכל ארצות ערב הסמוכות היו שייכות לאימפריה העות'מאנית.

שיעור קטן בהיסטוריה:

עד לפני מאה שנים כל המזרח התיכון היה ברשות האימפריה העות'מאנית (טורקיה) אשר שלטה באזורים אלה במשך מאות שנים. לא היו בתקופה זו מדינות מופרדות כמו ירדן או סוריה או לבנון, כך שתושבי אזורים אלה היו יכולים לנדוד ממקום למקום תחת חסות האימפריה העות'מאנית.

ב-1917 הבריטים כבשו את ארץ ישראל מידי העות'מאנים.

בתקופה זו ארץ ישראל לא היתה מיושבת, לא היו בה ערים ולא ממשלה. היהודים שעלו לארץ נלחמו עם הבריטים ששלטו בה, עד שלבסוף קיבל עם ישראל בשנת 1917 את הצהרת בלפור מידי הבריטים, אשר הסכימו להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

הערבים שחיו בארץ ישראל היו חסרי זהות לאומית, הם היו נוודים וחקלאים, פליטים מארצות שכנות כמו מצרים, ואזורים כמו ירדן, סוריה וכו' אשר הוגדרו בתקופה זו כמדינות עצמאיות חדשות בעקבות נפילת האימפריה העות'מאנית.

היהודים היו עשויים לחיות בשלום עם הערבים הפליטים המעטים שחיו בשטחנו, אולם מדינות ערב בחרו להילחם בישראל במטרה להשמידנו. בתוך המלחמה כבשנו שטחים נוספים, וגירשנו את הפליטים הערבים שחיו באותם אזורים. פליטים אלה עברו לעזה, ומאז התרבו ל-2 מיליון איש, הם מגדירים עצמם כ"פלסטינים" על שם הפלישתים.

היה ניתן להגיע מזמן לשלום עם ה"פלסטינים", אלמלא דרשו שליטה בכל ארץ ישראל, ופועלים פעולות טרור כדי להביא להשמדתנו.

ראה עוד בהרצאתו של הרב זמיר כהן על נבואות עלייתו ונפילתו של האסלאם באחרית הימים:

http://www.hidabroot.org/video/54569

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ישמעאלארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה