שאל את הרב - כללי

דוגמא אישית...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

כשהייתי ילד חבשתי כיפה לאחר מכן אמרתי לעצמי שלא יהיה נורא אם אני יוריד אותו, לאחר מכן הפסקתי להניח תפילין וככה זה המשיך עד התקופה הזאת שהבנתי פתאום עד כמה התרחקתי. אני מגיע מבית מסורתי שמקדשים, אבל לא מקפידים בשבת ומצוות אחרות ובגלל זה היה לי כול כך קשה, אבל יחד עם זאת הבנתי שאם אני לא ילך עם האמת הפנימית שלי, אז זה יהיה ממש כשם שאני משקר לעצמי. בהצלחה בהמשך......

תשובה

שלום לך

אכן זה דרכו של יצר הרע כמבואר במסכת שבת דף קה עמוד ב

כך אומנתו של יצר הרע, היום אומר לו עשה כך ולמחר אומר לו עשה כך. עד שאומר לו עבוד עבודה זרה והולך ועובד.

אולם כאשר עושים stop מקבלים כוחות גדולים להתמודד עם היצר ומנצחים אותו וכדברי חז"ל  

שיר השירים רבה (וילנא) פרשה ה

קול דודי דופק.. פתחי לי, רבי יסא אמר, אמר הקב"ה לישראל בני פתחו לי פתח אחד של תשובה כחודה של מחט ואני פותח לכם פתחים שיהיו עגלות וקרניות נכנסות בו.

עלה והצלח - בנימין שמואלי 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים