אמונה

אבולוציה וצעי עור

  • י"ז טבת התשע"ז
אא

שאלה

שלום רב רציתי לדעת לפי היהדות איך יש לבנים ,כושים כהה עור ,עינים כחולות ירוקות וכדומה ,האם כל זה הוא סוג של אבולוציה שעבר האדם ואיך אנחנו היהודים שבאנו כולנו ממקום אחד שזה אזור המזרח התיכון ניבנו כלכך שונים בצבע עור ומבנה הגוף ?אם באנו ממקום אחד ולא התערבבנו, כולנו צריכים להישאר דומים

 

תשובה

שלום וברכה,

 

כל בני האדם בעולם הם יוצאי האדם הראשון.

השינוי בגוון העור וצבע העיניים איננו "אבולוציה", אלא נובע ממנגנון מובנה-מראש שיש לכולנו.

 

אור שמש נדרש כדי לייצר ויטמין D דרך העור, אולם אור שמש רב מידי פוגע בתאים ועשוי לגרום לסרטן העור.

המנגנון להשגת ויטמין D נברא בגוף האדם יחד עם מנגנון-הגנה מפני קרינה רבה מידי של אור השמש. מנגנון ההגנה הזה נקרא "פיגמנטים". צבע עור כהה יותר הוא למעשה פיגמנטים רבים יותר בעור בשם "מלנין" אשר מונעים חדירת עודף קרינה, והם שיוצרים גוון עור כהה יותר.

 

כך שכל שינוי בצבע העור כבר קיים בדנ"א של כולנו מימי בראשית. זהו למעשה מנגנון מובנה מראש שממעיט או מרבה את מספר הפיגמנטים בגופנו. הגוף האנושי יוצר עודף פיגמנציה בארצות שיש בהן קרינה רבה, ומנגד זאת ימעט בפיגמנציה במקומות שבהם הקרינה מועטה.

 

מיעוט של מלנין יוצר עור בהיר יותר, כמו גם עיניים כחולות. עודף של מלנין יוצר גוון עור כהה יותר, כמו גם עיניים ירוקות - אחר כך חומות - ואחר כך שחורות לפי הצורך. אך לכולנו יש למעשה אותו עור ואותן עיניים בדיוק. רק העודף או המיעוט של מלנין יוצר את ההבדל בגוון.

 

שינויים אלה כמובן כבר גלומים בדי-אנ-אי, ואין בהם משום התפתחות או יצירה חדשה. הסיבה לשוני בצבע העור, וסממנים אחרים, נובע משינויי האקלים. בזוהר הקדוש נאמר שהקב"ה יצר טבע ביצורים החיים שהם משתנים לפי האקלים. עובדה שמאדם הראשון יצאו בסופו של דבר אסייתים, אפריקאים, אירופאים, וכל העמים למעשה. אך השינויים החיצוניים שאתה רואה אינם בגדר "אבולוציה", ואינם התפתחות חדשה או יצירה, אלא הם כולם כבר גלומים בגנים של כל אחד מאיתנו. אפילו צאצאיך, אם יחיו במדינות בעלות קרינה אולטרה סגולית גבוהה, תוך אלפי שנים יהפכו כהים יותר.

 

ראה עוד בנושא אבולוציה:

http://www.hidabroot.org/article/125994

 http://www.hidabroot.org/article/70644

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אבולוציהצבע העור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה