אמונה

האם לבטל חתונה גם כשהכל כבר מוכן וקיבלתי רגלים קרות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום! אני אמור להיתחתן עוד חודש וחצי, בת הזוג היא אישה יראת שמים בעלת מידות טובות וגם חוזרת בתשובה בהתחלה מאוד הסתדרנו ומאוד רציתי( אורך הקשר בננו הוא 3 וחצי חודשים), אך ככל שהחתונה מתקרבת כך גם אני כבר לא בטוח בזיווג הזה אני לא בטוח כבר שאנחנו מתאימים, ואני שוקל ברצינות לבטל את החתונה...היא מאוד בטוחה בקשר אני לא וכבר אין לי עניין בה, ניסיתי להגיד לעצמי שזה יעבור, ואני אתרגל אליה שזה רצון ה", אך אני לא מצליח לחדש את העניין בה פשוט איבדתי כל סוג של ´משיכה´ אליה, הכל מוכן כבר אולם,צלם,הזמנות... אך אני לא רוצה ליהתחתן איתה מה לעשות כבר הרב להיתחתן למרות זאת או שעדיף עכשיו לסיים הכל למרות כל התגובות מהמשפחה סביב והפגיעה בה, ולהגיד לה את מה שאני מרגיש ובכך למנוע בעיות עתידיות חמורות יותר....?

תשובה

שלום וברכה

זוהי תופעה מוכרת, קבלת רגליים קרות לפני עשיית צעד גורלי ומהותי בחיים. לפי הכתוב ברבים מספרי הקודש כל זה מעצת יצר הרע המנסה לבלבל את האדם, ולמנוע ממנו את האושר הנצחי. לפי דעת תורה עליך להתקדם לנישואין, ולא להפך חס ושלום. במשך הזמן שתחיה איתה ותתרמו אחד לשני, יגבר ויתחמם הקשר והמשיכה, ובעזרת ה´ תבנו בית נאמן בישראל.

המגיד הקדוש מקאז´ניץ זצ"ל היה מזהיר שלא לדחות זמן החתונה והיה אומר כי השטן הוא יצר הרע טוב לפניו להשתדל לאחר זמן חתונת יהודי, מאשר להביא צדיק גמור לחטא גדול ח"ו.

במזל טוב - מנשה ישראל 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה