הלכות ומנהגים

תאריך לועזי על המצבה

  • כ' כסלו התשע"ז 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שמעתי שיש בעיה לרשום על המצבה את התאריך הלועזי של הפטירה או כל דבר אחר בלועזית כי זה לא נותן מנוחה לנפטר.. רציתי לדעת אם זה נכון ואם חייב למחוק את התאריך הלועזי? תודה

תשובה

שלום רב,

אכן אין ראוי לכתוב על המצבה את התאריך הלועזי של יום פטירת הנפטר, אף שמעיקר הדין אין בזה איסור, אלא יש לכתוב רק את התאריך העברי לבריאת העולם, וכן שאר הכתב שעל המצבה ראוי שיהיה בלשון הקודש (ראה שו"ת יביע אומר חלק ז' חלק יורה דעה סימן לב אות ב, וחזון עובדיה אבלות חלק א' עמוד תנד ד"ה הכתב, וקצור שלחן ערוך ילקוט יוסף אבלות פרק נ סעיפים ו, ח).

אם עברו וכתבו על המצבה את התאריך הלועזי, ראוי להסיר את המצבה מעל הקבר, או לכל הפחות לטוח אותה בטיט ובמלט הנדבק מאד, לבל יפול ממנה, ולכתוב על זה התאריך העברי בלבד (קצור שלחן ערוך ילקוט יוסף שם סעיף ז).

אמנם ראה בספר חזון עובדיה (שם) בשם שו"ת סולם יעקב (סימן סט), שבאמריקה שאין האבלים מבינים מה שכתוב בלשון הקודש, מותר לכתוב במצבה באנגלית שרגילים בה, מאחר שאין כוונתם לשנות את המסורת. ע"ש.

בשורות טובות,

הלל מאירס

 

 

 

 

 

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קברמצבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים