שאל את הרב - כללי

שלום!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב תודה על התשובה ורציתי לספר שסבא שלי היקר נפטר לפני שבוע הוא היה חולה וקיבל התקף לב ובאמת היינו אני ואחי וכמה דודים בשאמת היינו איתו הרבה בתקופה האחרונה ואני זאת שגם דיברה איתו אחרונה לפני מה שקרה כי הייתי איתו יום שלם ולאחר שהלכתי זה קרה לו בלילה בגלל זה אני חושבת על זה שאולי הייתי צריכה להישאר איתו אפילו שהעבירו אותו לטיפול למרץ כנראה הרופאים ציפו לזה שזה עלול לקרות ולא אמרו לנו.הסבא הזה הי עושה הרבה חסדים ועוזר להרבה אנשים הוא זה שהחזיק את כל המשפחה ועכשיו נשארנו עצוביןם וכאובים ממה שקרה.בשבוע הזה באו הרבה רבנים לתת דרשות שדיברו על זה כאילו עכשיו יותר טוב לו. כי הוא בעולם האמת וכמה אף הפחידו במילים כאלו ואחרים בשביל שנחזור מהר בתשובה אבל אם אינני טועה תשובה צריכה לבוא מהלב ולא מפחד. והייתי רוצה לדעת אם אתה יודע מה פחות או יותר עובר עליו כרגע והאם המעבר מהעולם הזה לעולם הבא כרוך בקושי מסוים והייתי רוצה גם לדעת איך אני יכולה לעזור ולסייע לו מהעולם הזה כדי שיהיה לו טוב, והיים הגאולה ותחיית המתים קרובה .שתהיה אמן. תודה!

תשובה

שלום וברכה

כאשר אדם נפטר מהעולם הוא עומד לדין בבית דין של מעלה, שבודקת את כל מעשיו מיום היותו על האדמה עד יום המוות, וישנו בדין קטיגור וסניגור הקטגור מציג את כל חטאי האדם במשך כל ימי חייו והסניגור מציג את המצוות והמעשים טובים שהאדם עשה, ובית הדין שוקלים את המצות מול החטאים ולפי זה קובעים לאן תלך נשמתו יש הנידונים לגן עדן יש להנידונים לגיהנום ויש הנידונים לכף הקלע ויש הנידונים לגילגול.

לאחר המוות לא מועילה תשובה ואין לאדם כל דרך להטיב את מעשיו, הדרך היחידה לקבל הקלה בדין הוא כאשר יוצאי חלציו של הנפטר הולכים בדרך ה´.

וכן להיפך הדרך היחידה שהאדם יכול לקבל עוונות נוספים גם לאחר המוות הוא כאשר יוצאי חלציו אינם הולכים בדרך ה´ ואינם שומרים את מצוות ה´, ואז כל חטאי הבנים נזקפים לחובתו של האב שלא חינך את בניו לתורה ויראת שמיים.

לא הכרתי את סבא, אולם בוודאי אם היה ירא שמיים ושומר שבת הרי מקומו בין הצדיקים בגן עדן, וכל התחזקותך מידי יום ביומו מעלה אותו עוד ועוד, כל ברכה תפילה התגברות על היצר מעלה את נשמתו עוד ועוד.

>ה´ ירפא את שברכם ויתן לכם את הכוחות להמשיך ולהשפיע רק טוב על נשמת הסבא.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה