חברה והשקפה

אשה אומרת שלא מאמינה בגלל אסון

  • י"ט כסלו התשע"ז
אא

שאלה

שלום וברכה אני אברך שמוסר שיעורים במקום של ציבור מסרותי והים דיברתי עם אשה שסיפרה לי שהיית דתיה חזקה וכו' והפסיקה הכל בגלל שמשהו ממשפחתה נלדו לו שנים בנים אוטיסטים ה"י וכועסת על הקב"ה מדוע נתן שני דברים קשים כאלו לאדם אחד.. וכו' איזה כוין תשובה הייתי צריך לענות לה זה אותו רעיון על אלו שכפרו בגלל השואה אשמח לקבל תשובה או באיזה הרצאה של הרב זמיר מדבר בזה תודה רבה וישר כוח על כל הפעילות הברוכה שלכם.

 

תשובה

שלום וברכה,

 

העולם הוא ברובו המוחלט טוב.

רוב הילדים שנולדים הם לא אוטיסטים. רוב האנשים אינם חולים. ורוב האנשים אינם מתים ברעב.

   

היוצא מן הכלל אינו יכול ללמד על הכלל. אלא רק להעיד על חשבונות שמים מסויימים עם נשמות ספציפיות שירדו לעולם כדי לתקן דבר חשוב. חכמי ישראל כיבדו מאוד את האוטיסטים והסבירו שאלו נשמות צדיקות שירדו לעולם כדי לתקן תיקונים אחרונים בעולם. וכן ההורים שאליהם הם נולדים - הם הורים שירדו לעולם כדי לטפל באותן נשמות ולתקן עוון משותף.

 

גם השואה היתה תקופה קשה בהיסטוריה של עם ישראל, אך עובדה שעם ישראל שרד נגד הטבע במשך אלפי שנים:

 http://www.hidabroot.org/article/863

 

בסופו של דבר כולנו ירדנו לעולם לזמן קצר, כולם מזדקנים ומתים. כך שירדנו לעולם לתכלית מיוחדת, ולא כדי "להנות". ויש בכך נחמה למי שמבינים שיש תכלית לעולם הזה, והסבל אינו מגיע לחינם. אלא הכל נעשה בחכמה ולתכלית הטוב הנצחי בעולם הבא.

 

אני מציע שתצפו בהרצאה בשם "סוד הצדק העליון" של הרב אהרון לוי:

http://www.hidabroot.org/video/59204

 

הרב זמיר כהן דיבר על נושא זה בעקיפין בהרצאתו "סוד הגלגולים":

http://www.hidabroot.org/video/61017 

 

נא לראות גם את סדרת המאמרים הבאה:

http://www.hidabroot.org/he/question/132674

 

המאמר "למה ה' ברא סבל בעולם":

http://www.hidabroot.org/he/article/88622

 

אם אבא אוהב - אז למה כואב?

http://www.hidabroot.org/he/article/125233

 

מלך אבא או חבר - כיצד להביט על אלוקים?

http://www.hidabroot.org/he/article/95502

 

אבא גדול ואבא קטן:

http://www.hidabroot.org/he/article/99775

 

כמו כן, נסה לשאול אותה שאלה זו:

 

ברגע זה ממש, פועלים בתוך גופך מיליוני מערכות גאוניות בתחכומן. גופך בנוי ממיליארדי אטומים שפועלים בתיאום, אפילו התא הקטן ביותר שיש באצבע שלך מורכב יותר מכל מערכת התחבורה בעיר ניו יורק. הידיים שלך הם מנופים מורכבים מלאים פרקים תואמים שמאפשרים לך לתפקד בחיים. בכל אחת מן העיניים שלך יש יותר מ-120 מיליון קולטני אור, המאפשרים לך לקבל תמונה חדה וצבעונית של המציאות סביבך. בכל יום הלב שלך מעביר 8000 ליטרים של דם בתוך גופך - פירוש הדבר כי בשלושה ימים משאבת הלב שלך היתה מסוגלת למלא בריכת שחייה! אך כל כך הרבה ליטרים של דם דורשים ניקוי רעלים תמידי, ולכן בכל דקה שעוברת הכבד שלך מסנן 2 ליטר של דם מרעלים. המח שיש בראשך הוא פלא הבריאה, ובכל היקום כולו לא נברא מחשב מתוחכם כל כך - מוחך מפעיל 100 מיליארד נוירונים (תאי עצב) - מספר זה גדול יותר מכל הכוכבים שיש בגלקסיה, וכולם פועלים בתיאום מושלם כדי לאפשר לך לראות לשמוע לנוע לדבר ולחשוב. ואין כאן המקום לתאר את כל התהליכים המדהימים והמורכבים שפועלים בגופך.

האם יש לך ספק בכך, שמי שברא כל זאת, יש לו מטרות גדולות בשבילך?

 

ויושם לב לעובדה שכל המערכות המדהימות הללו - הן רק הכלי החיצוני שניתן לך בעולם הזה, כדי שהנשמה שלך תוכל להפעיל את הגוף כמו נהג ברכב. אך מהו המסלול שכל אחד מאיתנו בוחר לעצמו בחיים? האם לא נאמין במי שברא אותנו או נדחה את הטבתו חלילה?

 

הרי אין ספק שמי שיצר את כל המערכת המופלאה והגאונית הזו - ללא ספק יותר חכם ממני וממך, ויודע את מה שאנחנו לא יודעים וגם לא מסוגלים להבין בעולם הזה. רק בורא אינסופי מסוגל לברוא יקום כל כך גדול, וגוף כל כך מתוחכם. הוא יודע את העבר ההווה והעתיד, וכל מה שקורה בעולם. הוא מי שברא את כל תכונות הנפש שלך, את האינטליגנציה שלך, את הכשרונות שלך, את הרצונות הפנימיים ביותר שלך, את המחשבות שלך, הרגשות שלך, וכל מה שקיים בעולמך. והוא יתברך בחר לברוא אותך ולהוריד אותך לעולם הזה, ונתן לך את הגוף הזה, ואת החיים האלה, כי הוא יודע שהמסלול הפרטי שהטווה לנו יוביל לבסוף לטובתנו.

 

לסיכום, אציע שתקראו חוברת בשם "שיחה גורלית" שמתארת דו-שיח עם אלוקים לאחר המוות על כל השאלות באמונה, ובפרט שאלת הסבל. לקריאת החוברת חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית".

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אמונהייסורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה