הלכות ומנהגים

כיבוד הורים ונרצחי מרכז הרב הי"ד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב !! יש לי שאלה לגבי כיבוד אב ואם. אם הורה מבקש עזרה מהבן לעזור לו ובאותו רגע הבן צריך ללכת לתפילת מנחה ..(וכל דקה חשובה לא לפספס). או שהורה חולה ומבקש מהבן להיות בבית ..מה עושים ? 2.סליחה על השאלה הזאת..חברי דיבר איתי על נושא פיגוע במרכז הרב ..ואני מנסה לחזק את חבריי בכך שאנו לא יודעים כלום ובטח שלא חשבונות שמיים ..אבל הוא בא בטענה : שמי שעוסק בתורה מובטח לו שמירה (וכמו שהזוהר מפליג על לימוד תורה מגינה ומצילה) אז איך קורה דבר כזה ?

תשובה

שלום וברכה

א. אם ההורה חולה ומבקש שהבן ישאר לשמש אותו בבית, כיבוד ההורה קודם להליכה לתפילה בבית הכנסת, ואם אפשר, יש להתפלל מנחה בבית. לגבי עזרה רגילה להורים יש לסדר שהדבר לא יבוא על חשבון התפילות, ולא התפילות יפגעו בכיבוד ההורים. ואם יש צורך אפשר להתאחר לתפילת מנחה עד עשר דקות לפני שקיעת החמה.

ב. לגבי הפיגוע במרכז הרב, ואקוה שאחרי שתשמעו את ההרצאה תרגעו. מה שנאמר לגבי לימוד התורה, נאמר לגבי גזירות פרטיות לאיש הלומד, שלימוד התורה תציל אותו. אבל כשהמדובר בגזירה השייכת לכלל כולו, [ותבין טוב את העניין אחרי שמיעת ההרצאה] יכול להיות שיבחרו דוקא בבחורים הכי טהורים, ודוקא בעיצומה של לימוד נעלה. כמו שהיה בגזירת עשרת הרוגי מלכות, שמתו התנאים הקדושים דוקא על הרבצת תורה לעם ישראל, ודברים אלו לא מבינים עד שיפקחו עינינו באחרית הימים, ואפי` משה רבינו כבר התחבט בזה ולא מצא מענה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה