אמונה

האם לשנות את השם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב שמי לימור אורן , לפני נישואי שנערכו לפני 8 שנים אני ובעלי פנינו לאיזה שהוא אדם דתי שעוסק בגימטריה והוא טען שעליי להוסיף את האות י` לשמי בכדי שאני ובעלי לא נתגרש וכך גם צריך להיות רשום בכתובה. אכן כך עשיתי(דרך אגב שמו של בעלי שי אורן) לפני כ9 חודשים אני ובעלי החלטנו להתגרש ואנו נמצאים בהליכי גרושים מאוד קשים ברצוני לדעת האם לאות שהוספתח יש השפעה ולכן אינני מתגרשת? בכל מקרה בפי כל אני קרויה לימור ולא לימורי. ועוד שאלה קטנה לביתי הקטנה קוראים מיה ושמעתי כי עדיף שלשם יהיו 4 אותיות ולכן עדיף מאיה אך מצד שני קראתי כי מיה זהו אחד מהצרופים הקשורים לשם המופרש , מה עליי לעשות? אשמח לתשובתכם המהירה ואני מברכת אתכם על הערוץ המדהים שלכם ועל זה שבכל יום אמונתי מתחזקת בעזרת ההרצאות הנהדרות של הרב יצחק פנגר.

תשובה

שלום וברכה

כל העיסוק ההזוי הזה בשמות כמי שקובעים גורלות לכאן או לכאן הוא הזוי. את לא מתגרשת עקב מריבות עלהסכם הגירושין, או כל סיבה אחרת שאת יודעת, ושינוי השם לכאן או לכאן לא יועיל. הוספת האות יו"ד הייתה גם כן מיותרת, וכנראה זה הוסיף משהו לכיסן של מי שהוסיף לך את האות. אין צורך שיהיה לשם ארבע אותיות, ושם ביתך הוא מצויין.

אם עוד שייך שתחזרי לשום בית, אברכך שתזכי לכך ותחזרי לחיות חיים טובים ומאושרים, עם בעלך. אם כבר אפסה התקווה אברכך שתזכי לסיים את הגירשיון ולהקים בקרוב בית נאמן בישראל עם בן זוג טוב ואוהב.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה