זוגיות

איך ניתן להתחתן עם אדם שבקושי מכירים?

  • כ"ד תשרי התשע"ז
אא

שאלה

בס"ד שלום רב, אני בעלת תשובה ברוך ה ותמיד שואלים אותי את השאלה, איך ניתן להתחתן עם אדם שבקושי מכירים? במקום להכנס להסברים עמוקים מהי התשובה שאני יכולה לענות להם?

 

תשובה

שלום וברכה,

 

הסטטיסטיקה מראה שכל זוג שלישי בישראל כיום מתגרש. אז כנראה שהשיטה אינה "עובדת".

לעומת זאת שיעורי הגירושין נמוכים מאוד במגזר החרדי, ואחריהם עולים במגזר הדתי, ורבים עד מאוד במגזר החילוני. 

נמצאנו למדים שהשמירה על חוקי התורה והצניעות מגבירים הקשר הזוגי והאהבה בין בני זוג, בעוד ההיכרות המוגזמת והפרוצה לפני החתונה עלולה לגרום בסוף לגירושין.

 

מחקרים רבים נעשו על תופעת הגירושין. מחקר מפורסם מאוד גילה שזוגות שחיו יחד לפני החתונה - היו צפויים להתגרש פי שלושה יותר מזוגות שלא חיו יחד לפני החתונה. אך מה ההגיון בכך? 

פסיכולוגים רבים הציעו הסבר שמכיוון שההיכרות לפני החתונה אינה מחייבת - היא לא יותר מבילוי, על כן בני הזוג אינם זוכים באמת להכיר זה את זו בפנימיותם. ולאחר שזוג שחי יחד מתחתן - אז לפתע נוצר קשר מחייב, עם חובות ודרישות החיים, וכל אחד מבני הזוג מגלה לפתע אדם חדש לגמרי שלא הכיר קודם לכן, ומתגעגע לאדם הישן (והלא אמיתי). כך נוצר חוסר סיפוק מהשינוי הפתאומי, ומתרבים מקרי הגירושין.

 לעומת זאת גבר ואשה שלא חיו יחד לפני החתונה, כאשר הם נכנסים לקשר נישואין מחייב - הם זוכים תכף ומיד להכיר זה את זו האמיתיים - וכך לומדים לאהוב אחד את השני כפי שהם באמת.

 

אז במענה לשאלתך, אף אחד לא באמת מכיר אף אחד לפני החתונה. וגם מי שחושב שהוא מכיר - אינו באמת מכיר. כי החיים האמיתיים הם משהו אחר לגמרי, ומגלים את מי שאנחנו באמת. 

על כן התורה מדריכה אותנו לשמור על הצניעות כדי למנוע פריצות, דמיונות כוזבים ואכזבות מיותרות המותירות צלקות בנפש. שהרי התורה היא ספר הוראות היצרן שנתן לנו הבורא, המלמד אותנו כיצד להשיג אושר בעולם הזה ואושר לעולם הבא.

 

היהדות מלמדת אותנו לבחון רק את הדברים החשובים באמת בין בני הזוג - שיש משיכה חיצונית מסויימת, שיש תקשורת טובה, והשאיפות הרוחניות זהות. ובמילא כאשר מגלים שיש קרקע פוריה לקשר, אנו סמוכים ובטוחים שהקב"ה זימן לנו את הזוגיות הזו - וזו אכן חצי נשמתנו האמיתית.

ואז כאשר נכנסים לחתונה לומדים להכיר זה את זה כפי שכל אחד באמת, ואז מתבגרים ביחד ולומדים לאהוב ביחד.

 

וגם צריך הרבה אמונה וביטחון בנושא שידוכים, שהרי בדרך הטבע מה הסיכוי למצוא זוגיות טובה? הרי עובדה שיש שבע ביליון איש בעולם, אז מה הסיכוי למצוא את האדם המתאים לנו ביותר בחיים הללו, אם לא מתוך ביטחון בקב"ה שהוא מזווג זיווגים, ומוצא לנו את האדם המתאים ביותר מתוך מיליוני אנשים סביבנו?

במהלך השידוכים עלינו רק להבחין בסימנים, ולבטוח בקב"ה שהוא מוביל אותנו למקום המיועד לנו כאשר אנו מקיימים את חוקיו ושומרים על תורתו. מי שהולך על פי התורה לא ייכשל ולא ימעד.

 

להשלמת התמונה, חשוב מאוד לצפות בהרצאתו של הרב זמיר כהן שליט"א, בשם "אמנות האהבה". בהרצאה זו הרב מסביר את הכללים שעל פיהם אנו יכולים לזהות בשידוכים את בן/בת הזוג האמיתי/ת שלנו:

http://www.hidabroot.org/video/60896

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חתונהשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה