שו"ת סוכות

האם מותר להכניס גוי לסוכה?

  • י"ב תשרי התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אצלי בבית מקפידים לאכול בסוכה תמיד. רציתי לשאול שכאשר אני מזמינה את חברותיי לביתי לאכול ואחת מהחברות שלי היא לא יהודייה, האם מותר לה להיכנס לסוכה? תודה רבה

תשובה

שלום רב,

אכן מובא בספרים שאין להכניס גוי לסוכה, אולם אין זה איסור, אלא עניין להשתדל למעט בזה ככל האפשר, ולכן אם אין לך ברירה את יכולה להזמין גם את החברה שאינה יהודייה מפני דרכי שלום.

מקורות: בספר שפתי כהן (לרבי מרדכי הכהן, תלמיד הבית יוסף והמבי"ט) על התורה (פרשת אמור ד"ה ובזוהר אמרו בסכת) הזהיר שלא להכניס גוי לסוכה. ע"ש. והובא בבית דוד (סימן תמד) ובמועד לכל חי (סימן כ סעיף כו) ובכף החיים (סימן תרלט סק"ו). אולם פשוט שאין זה איסור, אלא שראוי לכתחילה להיזהר בזה. וכן עיין חזון עובדיה סוכות (עמוד קכט הערה כב) שנכון להימנע מלהכניס נכרי לסוכה. ע"ש. הרי שאין זה איסור. שוב ראיתי בספר שמחת ישראל (עמוד רמט) שהביא בשם הגר"ש דבליצקי שליט"א, שפשוט שזהו רק אזהרה שלא יזמין הגוי, אבל אם הגוי בא בעצמו או שהוכרח להזמינו מפני דרכי שלום, בוודאי שיש לישב איתו בסוכה, כיוון שעפ"י דין התלמוד אין שום איסור להכניסו לסוכה, וא"כ אין למנוע עצמו מחמת מידת חסידות זאת, ולהימנע מלקיים מצוות סוכה בכל רגע ורגע שיושב בה.

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:סוכהגוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה