זוגיות

זוגיות:<<

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

היי הכרתי בחור אחד דתי הוא באמת נראה לי בנאדם טוב..אבל אני לא מצליחה להתחבר אליו, יצאנו כבר שלוש פעמים ואני לא כל כך מעוניינת להמשיך. אני לא יודעת מה הסיבה, מה אני יכולה לעשות? האם לסיים את הקשר הזה או לנסות, אני מפחדת לפגוע בו אבל גם להפסיד את הזיווג שלי. תודה מראש.

תשובה

לכבוד השואלת,

נא למחול על האיחור בתשובה עקב רוב פניות באתר.

הואיל ועבר הרבה זמן מאז כתיבת מכתבך, אני לא יודע אם התשובה כעת היא רלוונתית; אבל בכל זאת אנסה לענות על שאלתך בסייעתא דשמיא.

הכלל שמונח אצלנו הוא, שענין השידוכין הוא השתדלות בין ב' בני אדם למצוא אם אכן זהו הזיווג שלהם. יתכן שב' בני אדם הם אנשים נחמדים כשלעצמם אבל הם לא "זיווג". ואין בזה שום הוראה לגבי חשיבות או חסרון חשיבות לזולת. וכיון שניכר בין המשודכים שאין הם "זיווג", אין להמשיך את הפגישות כיון שע"פ רוב אינו יוצא מזה דברים טובים.

אחד מן הסימנים לזיווג, היינו המשיכה הטבעית הקיימת ונרגשת ביו בני הזוג. יתכן שלפעמים זה לא מורגש בפגישה הראשונה, אבל באופן כללי כעבור שלוש פגישות כבר צריך להמצא משיכה ניכרת. ואם אין הרגשת משיכה ביניהם, ואפילו אם רק חסר המשיכה מצד אחד מכם, יש להודיע לשדכן או לצד השני, ואין לחשוש שעל ידי זה את פוגעת בבחור.

גם אין לחשוש להפסד הזיווג אם אין שם שום הרגשת משיכה. הואיל והקב"ה מרמז לכל אחד את הזיווג האמיתי שלו דרך איזהשהו סוג משיכה, אם אינו קיים שום סוג של משיכה נוכל להבין מזה שאין זה הזווג שנשלח מן השמים. והואיל ויש לכל נשמה זיווג (וכמו שלמדנו בגמרא: "ארבעים יום קודם ליצירת הולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני" (סוטה ב.)), אם כן נדע שבלי ספק בבוא הזמן הקב"ה יזמין לאדם את זיווגו האמיתי, ואין לפחד על הפסדו עקב הסירוב להמשיך במצב שאין בו את סימני הזיווג.

בברכה,   


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה