אמונה

משפחה חילונית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני בת למשפחה חילונית ובעקבות ההכרות עם בעלי התחזקתי והתקרבתי לדת וכבר מעל לשנה שאני שומרת שבת, כשרות וטהרת המשפחה ואף משתדלת לקחת על עצמי דברים נוספים מפעם לפעם. אני מאוד שלמה עם הצעדים שאני עושה ומאושרת מהם. כפי שכבר אמרתי משפחתי הינה משפחה חילונית שאומנם התקשתה לקבל את השינויים באורח חיי אבל באופן כללי מקבלת אותם ואף מכבדת אותם (אימי דואגת לבשל לפני כניסת השבת ולהעמיד את האוכל על פלטה כאשר אנו באים לשבת). יחד עם זאת הביעו חלק ממשפחתי את פחדם מהתחזקותי ומדי פעם צצים להם וויכוחים כאלה ואחרים. משפחתי מאוד קרובה לליבי וזה מאוד מכאבים ומקשה עלי. היום אני בחודש השלישי להריוני וקיים בי חשש גדול בכל הנוגע לחינוך וגידול ילדי- איך יתמודדו עם העובדה כי בבית אנו נשמור שבת (לא נדליק טלויזיה, לא נבשל וכו") וכאשר נבקר בבית הורי יראו כי הם לא פועלים כמונו, איך אוכל להשאיר את ילדי אצל הורי ללא השגחתי- האם אוכל לסמוך עליהם שיקפידו בענייני הדת (לדוגמא לשמור על כשרות ולא לשתות חלב לאחר אכילת בשר) ועוד חששות רבות דומות. כמובן שיחד עם כל ההתלבטויות הללו ישנה הבעיה הגדולה ביותר שהיא כיבוד הורי- לא אוכל למנוע מהם לבלות עם ילדי ללא נוכחותי או לא להגיע אליהם בשבת כי הדבר יפגע בהם מאוד. אשמח לעזרה.

תשובה

שלום וברכה

התרגשתי לקרוא על ההתעוררות הרוחנית הנפלאה שאחזה בכם, עד שבתקופה קצרה התעלתם לדרגה גבוהה בעבודת ה´ בשמירת שבת וטהרת המשפחה, אשריכם ישראל.

רבים מתמודדים בדיוק עם הבעיה הזאת, ועצם הידיעה כי את חולקת את ההתמודדויות האלו עם המון בני ובנות ישראל שזכו להכיר בבוראם לאחרונה, יש בידיעה הזאת בכדי להקל. ובכן, מנסיון עולה, כי לאחרי שתזכו לילדים שיתחנכו בדרך המסורה, כשיראו בני המשפחה המורחבת כי את מצליחה בחינוך הילדים לדרך ארץ ולמוסר יותר מהם, הם יכבדו את דרכך, ואף יארחו אותך בהתאם לאמונתך, וככל שתרבי בכיבוד הורייך ותמעיטי בויכוחים, תראי שהם מכבדים את בחירתך יותר ויותר. פעמים רבות הביא הדבר להכרה מוחלטת עד שהם בעצמם קבלו עליהם את הערכים אליהם את משתוקקת.

אין לי אלא לאחל לך שתזכי להקים משפחה נאמנה בישראל, והורייך ירוו ממך ומכל צאצאייך רוב נחת יהודי,

בהצלחה - מנשה ישראל   

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה