הלכות ומנהגים

מספר שאלות(5)

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום כבוד הרב יש לי מספר שאלות 1. הכנת תה בשבת מכוס שלישי שאינה מבשלת האם קודם שמים בכוס את מי התמצית ואז מים חמים או מים חמים בכוס שלישי ואז מי תמצית תה ? ( אני מכינה לפני כניסת שבת מי תה ירוק לכל השבת שממנו אני מוזגת לכוס ) יישנו ויכוח סוער בבית בעיקבות כך... 2. מה מברכים על חלווה ? 3. מדוע אי אפשר להעביר בצק מבית לבית ? 4.איך לא לצער את שכנתי שהזמינה אותי לחתונה מעורבת וללא הפרדה ? באירוע קודם שלה השתתפתי לאחר לחצים כבדים , אני לא נוהגת ללכת לאירועים מעורבים , אני יודעת שזה יוביל לסיכסוך עמוק ( מה גם שיש לי איתה עליות ומורדות ביחסי שכנות ביננו ) בעלי לא מסכים שאני אלך לאירוע אך מה לאמר לשכנה בלי לגרום למלחמה ? 5.בהמשך לנושא השכנים... ,יש בעיה של לשון הרע אין כמעט שיחה שאני לא צריכה לאמר בלב שאני לא מקבת לשון הרע הבעיה שזה קורה בכל פעם אני מנסה להתרחק ולא להצתרף למפגשים אך שוב זה גורם לסיכסוכים ומריבות , אני מאוד מקווה שהתיקון שלי בבית יסתיים במהרה ואוכל לעבור למקום אחר וללא כל הניסיונות הלא מוצלחים היה לי קשר מצויין עם השכנה אך היום לאחר מספר ריבים גדולים אני מנסה להתרחק אך ללא הצלחה מרובה ... מקווה שאוכל לקבל הכוונה תודה רבה יישר כח

תשובה

שלום וברכה

1. אם כבר בשלת את מי התמצית מערב שבת מותר לשים את תמצית התה בכלי שני.

2. שהכול.

3. מי אמר???

4. מאחר ובעלך לא מאשר לך ללכת, עלייך לא להגיע לחתונה ולתרץ זאת בחום גבוה חולי שלך או אחד מהילדים, או כל סיבה אחרת כי הרי ´משנים מן האמת מפני דרכי שלום´.

מה טוב יהיה אם הבעל יסכים  שתלכי לחופה .

5.  אם השכנים מדברים לשון הרע בעל כורחך למרות את אומרת שאינך מעוניינת לשמוע, אין לך כל איסור כאשר את לא מקבלת את הדברים.

בברכה - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה