חברה והשקפה

חוזרת בשאלה וחוזרת בתשובה

  • ט"ו תמוז התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני בת 29.נשואה +2.גדלתי בבית חרדי מקפיד על קלה כבחמורה.לצערי חזרתי בשאלה וחייתי כחילונית 10 שנים בערך.התחתנתי עם בחור מקסים חילוני ממשפחה רחוקה מדת ומתנגדת לה. בשנה האחרונה ב"ה זכינו להתקרב מעט.התחלנו לשמור שבת.כשרות.טהרת המשפחה.ועוד כמה דברים.בתחילה בעלי התלהב מאוד אך כעת נראה שקשה לו עם חלק מהדברים.אני מסבירה לו עפ"י מה שיודעת את טעמי המצוות וכו.אנחנו לא באותו קצב.לי מן הסתם יותר קל לעשות את הדברים מכיון ששמרתי בעבר.שאלתי היא מה עושים ואיך מתקדמים בקצב שיתאים לשנינו.בנוסף אני משתדלת לקחת על עצמי דברים.מרגישה שאין הרבה זמן ושמשיח בפתח.מפחדת שלא אספיק להתחזק מספיק לפני ושאפספס אך מצד שני מפחדת לקחת על עצמי הכל בבת אחת שלא אגיע שוב למצב חלילה שארגיש את זה כעול וארצה להפסיק.אודה לתשובתך ומתנצלת על האורך..

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לשוב ולהתקרב לבורא עולם והתחלת בתהליך של תשובה, כבר מהרגע שהחלטת לעשות את הצעד הראשון לשוב לשמירת המצוות כבר זכית להיקרא צדיקה גמורה מאחר ורצונך להגיע ליעד זה מאחר שאת מתקדמת לפי יכלתך, בפרט שכבר זכית לקבל על עצמך מחדש את עיקרי היהדות שלשבת כשרות וטהרה. ה' יתן לך את הכוחות להשלים את תשובתך כראוי.

כדי לסייע לך בעניין בעלך וכן להדריך אותך נאמנה בהתקדמות האישית שלך, אציע שתשלחי לי מס' טלפון ונשוב אילייך בעז"ה לראות את הדרך הטובה ביותר לעלות במעלות הקדושה.

אם הדבר לא אפשרי נא לכתוב לי ונשתדל לסייע לך בכתב.

עלי והצליחי,

בנימין שמאולי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ייעוץחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה