חברה והשקפה

מה השם מנסה להגיד לי

  • י"ב תמוז התשע"ו
אא

שאלה

אני בעלת תשובה מזה כשנה. אני בשלב שבו אני מנסה למצוא ולראות את דרכי השם ומה הוא מנסה להגיד לי בכל מעשה שלי ושל הסובבים אותי, ואני לא יודעת כמה זה נכון לעשות את זה, מפני שזה מכניס אותי לסיבוכים. שהרי אני עדיין לא מקיימת את כל המצוות ואני לא רוצה לחשוב על כל העונשים והמכות שנופלות עליי בגלל המצוות שאני עדיין לא מקיימת. לדוגמה, יש לי ילד שחולה הרבה, והפעמים שהוא חולה עולות לבעלי ולי הרבה כסף כי אנחנו לוקחים אותו למוקד, קונים תרופות, נוסעים לרופאים מומחים במרחק רב. ואני מקשרת את זה לקנסות שהשם מביא לנו בגלל שאנחנו לא מעשרים. מצד שני, בעלי עדיין לא מאמין ולכן גם לא מסכים לעשר. אז יוצא שאני נכנסת לחרדות מלקבל עונשים על מצוות שאני עדיין לא מקיימת. מה הדבר הנכון לעשות/להאמין?

תשובה

שלום וברכה

אמת שכל דבר ודבר הוא מאיתו יתברך בהשגחה פרטית ואין דבר הקורה לנו קטן וגדול אלא בגזירת ה', אולם ברור שה' לא מעניש אותך על דברים שאין ביכלתך לתקן יש למצוא רק דבר התלוי בך וביכלתך לתקן.

באופן כללי אין לחיות כל הזמן בפחדים מעונשים  ולהתרכז בעיקר באהבת ה' ובאהבת הטוב והמועיל ולעבוד את ה' בלב שלם כי זה הדבר הנכון ורק כאשר היצר מנסה להחטיא אותנו ואנו מרגישים שאחנו לא מצליחים להתגבר, נזכור את העונשים ונתגבר על היצר על ידי יראת העונש ולאחר שהתגברנו על הניסיון נשוב לעבוד את ה' כל טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו ונתחזק בעבודת ה' מאהבה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:השגחה פרטיתאהבת ה'יראת העונש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה