נשים

כיסוי ראש לאשה נשואה

  • ח' תמוז התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! אני בתהליך חזרה בתשובה . בזכות ערוץ הידברות , הרצאות של רבנים גדולים בערוץ 97 וביוטיוב ובזכות ספר המהפך אני מתחזקת יחד עם ילדיי. בעלי לא מפריע לי ואני מודה לו על כך. השאלה שלי היא: מה ההלכה לגבי כיסוי ראש ? האם מספיק כיסוי ראש חלקי? זה קשה לי מאוד בינתיים . לקחתי על עצמי שמירת שבת והצלחתי . גם בכשרות מצליחה. גם בבגדים מצליחה לשמור על צניעות. אבל עם כיסוי ראש ממש קשה לי. כרגע אני עם כיסוי ראש חלקי . זה מספיק? תודה מראש על התשובה.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להתחזק כל כך ולקבל על עצמך את כל המצוות לשמור ולעשות ולקיים, זכותך גדוהל עד למאוד ובורא עולם בוודאי מברך אותך בכל הברכות ובוודאי תזכי לשפע רב ולהצלחה בכל אשר תפני.

אי אפשר לומר שזה באמת מספיק, חובת כיסוי הראש הינה לכיסוי ראש מלא מלבד רוחב של שני אצבעות מאיזור המצח.

אולם בוודאי כיסוי ראש חלקי יש לו מעלה גדולה מאוד, כאשר את מתעלה ביראת שמיים ומקבלת על עצמך בכל עת עוד ועוד בשמירת המצוות ובוודאי שאף שהינך מרגישה שאת עדיין לא יכולה לקבל על עצמך את מצוות הכיסוי ראש בשלימות יש חשיבות גדולה בשמים לכל מה שאת עושה והכיסוי הראש החלקי שלך מעורר רעש ושמחה גדולה מאוד בשמיים על שאת מתחזקת כל כך ומקיימת את מצוות כיסוי הראש אף אם זה כעת באופן חלקי, לפי מצבך הרוחני העכשווי ולפי כוחות נפשך כעת זה פסיעה גדולה בהתקרבות שלך. בעז"ה כיסוי ראש חלקי למשך תקופה יתן לך את הכוחות לקבל על עצמך בהמשך את המצווה בשלימות לגמרי.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כיסוי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה