זוגיות

חבר שלי לא שומר מצוות מה עלי לעשות ?

  • כ"ח סיון התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני אדם מאמין מאוד שומרת שבת ועושה כמה שאני יכולה , חבר שלי לאחר ששמר את כל המצוות וההלכות לאחר שאביו נפטר התרחק מאוד מהדת , עברו כשנתיים אפילו יותר מאז שאביו נפטר ואני מרגישה שיש לו כעס או שבגלל שהוא לקח על עצמו יותר מידי בשנה של אבא שלו זה גרם לע להתרחק . רק לאחרונה הוא התחיל להניח תפילין וגם לא כל יום . אני באמת לא יודעת מה לעשות אני מאמינה שיש לו זיכה לדת הוא מאמין אבל לא עושה שום דבר אני באמת רוצה שהוא יחזור בתשובה . אני לא יודעת אם זה עוזר אבל אני קוראת 3 פרקי תהילים (משתדלת בכל יום) מז,צא,קכא. כדי שהוא יחזור בתשובה . ניסיתי הכל .. מה לעשות ? תודה רבה מראש .

תשובה

שלום וברכה

ההשתדלות בתפיהל בוודאי יש בה כוח להועיל לשנות את רוחו של האדם שירצה לקיים מצוות ולעשות את רצון בוראו אבל הבחירה נשארת ביד האדם ולמרות ההתעוררות שהוא מקבל על ידי התפילות שלך, הוא יכול לבחור לא להשתנות.

חשוב לדעת שאין להינשא לבחור על סמך התקווה שהוא ישתנה, יש להניח שהשינוי יהיה רק לרעה במקצת, אבל אם לפי מצבו העכשווי הוא לא מתאים לך, אין להינשא לו על סמך התפילות והתקוות שהוא עתיד להשתנות. כמו כן אין להמתין עד עולם לשינוי המיוחל, תקצבי לעצמך זמן שאם עד אז הוא לא יגיע לרמה רוחנית המתאימה לך תמשכי בדרכך ובעז"ה תמצאי את זיווגך ההגון.

חשוב לדעת שאין מתחתנים לעולם עקב רחמים על מישהו וכדו'. מתחתנים רק עם מי שאת חושבת שיהיה לך באמת טוב בכל המובנים.

בברכת הצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זוגיותמשפחות מעורבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה