אמונה

שלום, אני חדש פה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכולם קוראים לי ניב אני מפתח תקווה ויש לי כמה שאלות..אני הייתי בעבר עושה שטויות גונב פורץ כל מיני שטויות של ילדים קטנים הייתי שוכב הרבה עם בנות זרע לבטלה יש לי 2 קעקועים..עכשיו אני במעצר בית וכבר 4 חודש אני מתחזק בתורה ורוצה לחזור בתשובה ולהאמין שהכל מלמעלה מהשם יתברך..מה אני צריך לעשות לפי הדת עם הזרע לבטלה שזרקתי באוויר עד היום ומה לעשות עם הקעקועים לפי הדת תודה על העונים

תשובה

שלום וברכה

מכל מצב אפשר לחזור בתשובה, יהא זה אפי´ מהדיוטא הכי תחתונה ששייך. תהליכי התשובה כפי שהתוותה התורה הינם שלשה שלבים. א. חרטה. ב. עזיבת החטא בקבלה חזקה לעתיד. ג. וידוי בפה. בוודאי זכית לצום ביום הכיפורים שעבר עלינו ועל כישראל לטובה, ובכך הינך נמצא מעבר המתרס של כל העבר שלך. אם זכית לעזוב את דרכי החטא הרי שהינך נמצא כולך בתשובה שלימה.

במצוות נטילת הלולב בימים אלו ישנן ארבעה מינים המסמלים את ארבעת הקבוצות שיש בעם ישראל. בעלי תורה ומצוות המרומזים באתרוג שיש בו טעם וריח. בעלי תורה ללא מצוות המרומזים בלולב שיש בפרי התמרים טעם ללא ריח. בעלי מצוות ללא ריח המרומזים בהדס שיש בו ריח ולא טעם. ואילו הדרגה הכי נמוכה שאין בהם נכון לרגע הזה לא תורה ולא מצוות המרומזים בערבה שאין בה לא טעם ולא ריח.

בדרך הכלל נמצאים אלו שיש בהם תורה ומצוות במרכז והאחרים מסבבים אותם מבחוץ. אבל בחג הסוכות החל אחרי יום הכיפורים העניין הוא הפוך, כפי המבואר במשנה במסכת סוכה היו כופפים ערבות על המזבח, ומקיפים כל הכהנים סביב, לרמז כי אף על פי שבכל השנה הכהנים ועם ה´ מבפנים ושאר העם נמצאים מבחוץ, אחרי ימי התשובה הנה זכו יתר העם לדרגא של בעלי תשובה שהם לפנים ממחיצת הצדיקים, ולכן הערבה שאין בה טעם וריח באמצע והכהנים מסבבים את הערבה, כי החסידים אינם כל כך פנימה כמו בעלי תשובה. וזהו שמחת החג בעיקר השמחה של ההתקרבות אחרי הפרידה, ששייך יותר לבעלי תשובה. אשרי זקנותינו שכיפרה על ילדותינו.

בכדי לתקן את העבר, אינך נדרש למעשה מסויים כעת, רק להפסיק עם דרכי החטא, לשמור שבת כראוי, ולשמור טהרת עריות, וגם הקעקועים שיש בבשרך יתבטלו השפעתם הרעה בהמשך דרך התשובה אף כשלא תסיר את הקעקועים מבשרך.

קבע שיעור יומי בספר קיצור שולחן ערוך לדעת את ההנהגה הראויה לבני העם היהודי בכדי לקיים את רצונו של הבורא כל הוא אלוקינו.; r>חג שמח - מנשה ישראל <;

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה