חברה והשקפה

מרגישה דתייה לכל דבר

  • ז' סיון התשע"ו
אא

שאלה

שלום, חזרתי בתשובה מראש השנה ואוהבת כל רגע ורגע גם את הדברים הקשים וגם את הקלים. התקדמתי לפי דעתי לאט לאט, כיום אני כבר מסתובבת עם כיסוי ראש מלא ופשוט נהנית מזה, מפורים האחרון לקחתי על עצמי שמירת נגיעה ולא מתואר כמה שהוקל לי, שמתי לב כמה היו נוגעים בי בעבודה. אני מספרת כל זאת משום שאחותי היחידה שאני אוהבת מאוד, לא יודעת איך לספר... עושה לי פרצופים. פעם אחת כשהבינה שאני רצינית, פעם שניה שראתה אותי עם כיסוי ראש (חלקי) אמרה לי שאמא זכרונה לברכה בטח מתהפכת בקברה, פעם שלישית שלא יגיעו להתארח אצלנו בחג משום שבעלה לא מוכן להיות בבית ששומר והפעם האחרונה היה ממש ביום שישי האחרון שרציתי לסיים שיחה ולהמשיך להתארגן לקראת השבת אמרה לכנראה השבת יותר חשובה לי ממנה. איך אני יכולה לומר לה שאין מה להשוות בכלל? אבא שלי מקבל אותי כמו שאני רק חוזר ואומר שאשמור עלי, אחי גם כן, אומר שכל עוד אני מאושרת זה טוב. מהמשפחה של בעלי אנו מקבלים רק חיזוקים ועידודים. אני יותר משתפת מאשר שואלת, יחד עם זאת יש לי הרבה שאלות בראש, פשוט לא מצליחה לעלות בכתב. וואו שמתי לב שכתבתי מגילה... בברכה וצפייה רבה. ליאת.

תשובה

שלום וברכה
אשרייך ואשרי חלקך שזכית להתחזק ולשמור את מצוות ה'. כה תוסיפי לעלות ולהתעלות במעלות התורה וביראת שמיים לעבוד את ה' בכל לבבך.
אמת שאימך מתהפכת בקברה מאושר ושמחה ואת זוכה לתת לה מנוחה במרומים. כאשר יוצאי חלצי הנפטר אינם הוכלים בדרך ה' יש צער רב ועגמת נפש מרובה לנשמת הנפטר והנשמה אינה יכולה לבוא למנוחתה, כאשר היוצאי חלצי הנפטר הולכים בדרך התרוה ומתחזקים כראוי, הנשמה זוכה לעתלות ולצאת מכל הייסורים ולבוא למנוחה נכונה על כנפי השכינה. אציע לראות את ההרצאה הבאה שתתן לך הרבה כוח להמשיך להתעלות לכבודה של אימך מלבד האמת העצמית שבהתחזקות.
הנה הלינק https://sodot.tv/Site/ProDetile.asp?id=33&CategoryID=1&SubID=4
חשוב לדעת ולזכור שאת הולכת בדרך הנכונה והטבוה ואחותך לא זכתה להכיר את האמת ויש לרחם עליה ולהתפלל עליה שתזכה להכיר באמת, אין ספק שלפי ידיעותיה הדלות, היא לא יכולה להבין מדוע עלייך להפסיק את השיחה עימה מפני שבת קדשינו הקריבה ובאה, אולם את יודעת את האמת ולכן ראוי שתכילי את דבריה ותביני שהיא לא יכולה להבין אותך עד שהיא לא תזכה להבין ולהכיר את בוראה ואת תורתו. אין לך להיעלב ואין לך לכאוב אלא להתפלל עליה שגם היא תזכה לדעת את תכלית החיים וגם היא תזכה להתעלות כמותך.
ה' יעזור שתזכי להמשיך ולקבל את התורה ולעשות את כל מצוות ה' ותשפיעי מאורך לכל הסובבים וכל המכרים ותזכי לרוב טוב וכל הישועות.
נשמח לענות לך עוד על כל שאלה
בהערכה רבה,
בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה