אמונה

תפילה שלא נענת.האם אלוהים נטש אותי?!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. אני בשנות העשרים שלי. יש לי בעיה בפרנסה.אני לא עובדת כבר הרבה זמן.. אני מרגישה שאני תקועה בחיים ואין לי שאיפות.לעיתים קרובות יש לי מחשבות אובדניות. המפלט שלי זה התפילות.אני משתדלת להתפלל לבורא עולם שיחזק אותי ושיעזור לי. הידיעה שאלוהים הוא נסתר מין העין נורא קשה .אני מרגישה שאני מתפללת אבל שלא נענים לי משמיים.ואז צצות לי מחשבות שיש בהן כפירה. בא לי לזרוק הכל ולומר אין לי כח,התפללתי מספיק,אם לא רוצים להענות לתפילות שלי אז אני מוותרת. אני קטנת אמונה ולפעמים אני חושבת שזה מה שמונע מהגאולה האישית שלי להתרחש. אולי אני צריכה לרצות את זה מאוד. לפעמים אני מתפללת ובוכה עד שכואב לי הגרון,ושום דבר לא קורה. לפעמים אין לי חשק לבכות אבל בכל זאת אני מתפללת בחוסר אונים שאלוהים יעזור. הכי קשה לי עם העובדה שאנשים שופטים אותי ומסתכלים עליי מלמעה כי אין לי עבודה אין לי כסף. אני תוהה אם זה המצב שהקב´ה רוצה לראות אותי בו. אני מאוד רגישה וכל הדברים האלה פוגעים בי וגורמים לי לא להאמין.לא להאמין שיש משהו טוב שם למעלה ושיש לו תוכניות אחרות בשבילי. איך מאמינים בעצם? אני לא חושבת שיש אנשים שמאמינים אמונה מוחלטת בה".מה זה בכלל אמונה מוחלטת?אני גם רוצה להאמין בצורה מוחלטת אם זה אפשרי. פעם הייתי מרגישה את הנוכחות של הקב´ה בדברים הקטנים,בצורה מוזרה. הייתי נרעדת ומסתמררת לנוכח דברים פעוטים. הייתי מרגישה שהקב´ה נמצא איתי. היה לי חבר שהוא גוי במהלך החיים הקצרים שלי.אולי זה בגלל זה.אולי אלוהים התרחק ממני כי הוא התאכזב?אולי הוא לא נענה לי בגלל זה??? אני אובדת עצות אשמח לתשובה(לפחות שמישהו סופסוף יענה לי)

תשובה

שלום וברכה

 

האמונה בקיומו של הבורא ובתורתו הקדושה קיימת אצלך בוודאי במאת האחוזים ועל כן קל מאוד לדעת שבורא עולם שומע לקול תפילותייך ואף אם את לא נענית תמיד מיד אין התפילות הולכות לאיבוד, אלא פועלות את פעולתן במרומים ומסייעות לך להגיע לדבר שאת צריכה לו, ואין אף תפילה שלא נשמעת בשמים כמבואר בתורה הקדושה דברים פרק ד´ (ז) כִּי מִי גוֹי גָּדוֹל אֲשֶׁר לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו כַּידֹוָד אֱלֹהֵינוּ בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו: ומאחר וכך כתוב בתורה הרי ה´ שומע את תפילותייך ועונד אותם עטרה לראשו, אולם לא כל תפילה הנשמעת בשמיים נענית ואל תמיד נותנים לך את מבוקשתך והכול לפי גזירת שמים ולפי מה שמגיע לך לצורך תינוקך, אין ה´ מייסר את האדם  אלא כדי להטיב לו וכנאמר בתורה דברים פרק ח (ה) וְיָדַעְתָּ עִם לְבָבֶךָ כִּי כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ יְדֹוָד אֱלֹהֶיךָ מְיַסְּרֶךָּ: (ו) וְשָׁמַרְתָּ אֶת מִצְוֹת יְדֹוָד אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בִּדְרָכָיו וּלְיִרְאָה אֹתוֹ: הייסורים הם לטובתינו ועל כן נדע לקבל ייסורים באהבה ולהודות לבורא עולם שמשגיח עלייך ונותן לך תשומת לב כאב אל בנו, כי כאשר האדם רואה ילד זר עושה שטויות לא ייסרו ולא איכפת לו ממנו ולא כן עושה האדם כאשר בנו עושה מעשי שטות, כי אז מכה האב את הילד מאחר ואיכפת לו ממנו.

 

אין לך לחשוש שבורא עולם עזב אותך ואין זה אלא ניסיון בעבורך האם תישארי איתנה באמונתך או לא, וכאשר תהיי חזקה ותתמידי באמונתך ובדרכייך הטובים בוודאי יפתחו לך שערי פרנסה וזוגיות ותזכי להצלחה רבה ולשפע רב בכל ענינייך.

 

עצם העובדה שפעם הרגשת את הבורא בכל צעד ושעל, מראה רק שיש כעת הסתרת פנים ממך כדי שתתחזקי באמונתך גם בעת החושך, ובעז"ה לאחר מכן ייפתחו לך שערי אורה.

 

שבוע טוב והרבה הצלחה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה