חברה והשקפה

השתדלותIII

  • ל' ניסן התשע"ו
אא

שאלה

שלום. כשהייתי בת 14 בערך מצאו לי מחלה מסוימת בגוף שאני מנסה לרפא אותה כמה שנים (אני בת 18). ניסיתי המון דברים אם זה רפואה אלטרנטיבית או רפואה טבעית התרפאה חלק ממנה ולא נגמר עד הסוף. ומצאתי טיפול חדש שהלוואי ובע"ה אני אוכל לצאת מזה לגמרי. השאלה שלי היא האם אני צריכה להפסיק ולעשות השתדלות? אני התחזקתי המון בזכות הבעיות שלי וגם בלעדיהן, והבעיה היא אם ה' לא רוצה שאני יהיה בריאה? כי הוא בעצם נתן לי את המחלות האלה, ואם היה רוצה אז הוא היה מרפא אותי מזמן. מה לעשות?? זה דבר שמתסכל אותי וכל היום אני מתפללת על הבריאות שלי ומקבלת קבלות ולפעמים מרגישה שה' לא מקשיב לי... תודה.

תשובה

שלום וברכה

א. השתדלות צריכים לעשות בצורה סבירה והגיונית. כעת שמצאתבעז"ה מזור לחלתך, בוודאי אין לך להזניח את הטיפול ובעז"ה התפילות לשך הביאו לידי כך שמצאת טיפול מתאים שיתן לך בעז"ה רפואה שלימה.

ב. השאלה מתיתרת מעצמה כי הנה אנו רואים שה' שמע את תפילתך והביא לך מזור למחלתך. אין ספק שריבוי התפילות והמעשים הטובים שלך בהתחזקותך, הם אלו בעז"ה שמביאים לך את התרופה. 

ה' שומע תפילות ובוודאי שמע והאזין לכל תפילותייך וקיבל את בקשתך ונתן לך את מבוקשך ובעז"ה תזכי לבריאות איתנה בכל רנ"ב איברייך ושס"ה גידייך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה