אמונה

ידיעה ברורה

  • ל' ניסן התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. התורה מצווה אותנו לדעת שהיא אמת. 1) איך אנחנו יכולים להגיע לידיעה ברורה של 100 אחוז שאכן התורה ניתנה מבורא עולם? 2)רשום מצד אחד - כלהמניח תפילין ומתעטף בציצית וקורא קריאת שמע ומתפלל מובטח לו שהוא בן העולם הבא ואין אש הגהינום שולטת בו וכל עוונותיו נמחלים. ומצד שני רשום שמי שהולך מאחורי אישה לא משנה כמה תורה ומצוות יש לו הוא יהיה בגהינום. איך נכון להתייחס לזה ? תודה רבה !!

תשובה

שלום וברכה,

 
1. לכן בורא עולם נגלה לפני כל עם ישראל ביציאת מצרים ובמעמד הר-סיני - כדי שנדע בוודאות שהתורה אמת. קרא בבקשה בעיון תשובה זו:
ולאחר מכן חפש בגוגל את החוברת "שיחה גורלית". חשוב שתקרא אותה.
 
2. מי שבאמת מקפיד כל חייו להתפלל בכוונה וכו' ולקרוא קריאת שמע בכוונה - גם מובטח לו שלא יילך אחרי אשה... שהרי בדרך שבה אדם רוצה לילך בה מוליכים אותו מן השמים. "בא ליטמא פותחין לו, בא ליטהר מסייעים אותו" (שבת דף קד, ע"א).
 
כמו כן, הקב"ה הוא רחמן ולכן נתן לכל אדם את האפשרות לעשות תשובה. לכן גם אם צדיק מעד פעם אחת בעבירה, הרי שהוא יעשה תשובה ויכפר על המעשה הרע, ישוב לדרך הישר ויזכה בכל מה שהובטח לו. 
מה שאמרו חז"ל - נאמר על מי שלא רוצה להתקרב לה', על מי שלא מבקש לעשות תשובה מעבירותיו, ועל מי שהוא מורד בה' כדי לעסוק בפריצות, על אדם כזה נאמר שהוא פוגם בנשמתו ומסכן את נשמתו, ממש כמו אדם שמכניס את ידו לאש.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה