הלכות ומנהגים

עשרה ראשונים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כשאמר ר" יהושע בן לוי שלעולם יקדים אדם לבוא בעשרה הראשונים לבית כנסת שאפילו 100 באים אחריו נוטל שכר כולם, האם התכוון רק לשחרית או לכל התפילות?

תשובה

שלום וברכה

כך כותב הבן איש חיפרשת מקץ שנה א´
[א] מצוה על האדם להיות מעשרה ראשונים, בבית הכנסת. ועיקר המצוה שישאר שם להתפלל, ולא כאותם שיהיו מעשרה ראשונים בבית הכנסת, ואחר כך חולכים להתפלל בבית הכנסת אחרת, ששם אינם מעשרה הראשונים, וכנזכר בשער הכונות לרבינו ז"ל, וכשם שמצוה להיות מעשרה ראשונים בשחרית, כן מצוה גם כן במנחה ומעריב, וכל המקדים יותר, הוא קרוב אל הקדושה יותר, ושכרו יותר, וכשם שמצוה להיות מעשרה ראשונים, כך מצוה להתעכב עד שלא ישארו עשרה בבית הכנסת, ומכל שכן שצריך להזהר, שלא יצא ראשון מעשרה האחרונים, שהראשון לעשרה האחרונים כשיצא מבית הכנסת, הוא העיקר הגורם סילוק אור השכינה מבית הכנסת.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה