חברה והשקפה

הסבר לבניי החיילים חשיבות לימוד תורה

  • כ"ד אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

שלום לרב , לפני מספר שנים התחלתי תהליך התחזקות (תודה לבורא עולם). יש לי 2 בנים שכעת משרתים בצבא וכאמור קיבלו חינוך "חילוני/מסורתי" . מפריע לי ששניהם חושבים שהם תורמים למדינה בשירות ולא מבינים שיש גם תרומה רוחנית של תלמידי ישיבות . כיצד להסביר את החשיבות של לימוד תורה ? לצערי אני גרושה ואין להם דמות של אב המעניקה דוגמא אישית. תודה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה, ויישר כח על תהליך ההתחזקות. אין ספק שבחרת בחיים.
 
מכיוון שבניך לא זכו לחינוך דתי מקטנות, הרי שאי אפשר לשפוט אותם. ולכן צריך להשיבם בעבותות אהבה. וללמד אותם על חשיבות התורה טיפין טיפין, ולא באופן של "הטפת מוסר", אלא בעדינות וברוך.
וכמובן - להזהר שלא לזלזל בהם, ולא לפגוע ברגשותיהם, יש להראות להם הערכה וכבוד ואהבה, ולומר להם שדווקא משום שהם טובים - מגיע להם יותר: יותר רוחניות, יותר קירבה לה', יותר תורה.
 
וגם יש על מה לכבד אותם, הם הרי מסכנים את חייהם למען אחיהם היהודים, וזה עצמו דבר שראוי להערכה. ומתוך שתראי להם אהבה וכבוד בעזרת השם לבם ייפתח לשמוע יותר על רוחניות.
 
אלה הנקודות שאפשר להעביר:
 
צריך להסביר להם שאנו יהודים רק בגלל שאבותינו שמרו על יהדותם באש ובמים. הם מייצגים 3300 שנה של אבות ואמהות ששמרו על זהותם היהודית, ולא ויתרו עליה. כל היהודים שהתיוונו והנצרו והתחלנו לאורך הדורות - התבוללו ונעלמו מההיסטוריה שלנו.
אנו כאן רק בזכות אבותינו ששמרו על היהדות. אנו ממשיכיהם, ועלינו לזכור מי מסר לנו את הגחלת של יהדותנו.
 
במשך 2000 שנות גלות שרדו היהודים נגד כל הגיון, ללא צבא, ללא שלטון, ללא מדינה. אך ורק בחסדי ה'. אף עם מן העמים הכנעניים שהיו כאן לא שרדו. לא האימפריה המצרית, ולא האימפריה הפרסית, ולא האימפריה הבבלית, ולא האימפריה היוונית, ולא האימפריה הרומית. ואנו עדיין כאן. אחרי 3300 שנה. התורה היא ששמרה עלינו. היא שזיכתה אותנו. אסור לנו לשכוח את זה.
 
ה' נתן לנו את התורה, והוא שאמר "אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי" (ירמיהו לג, כה) - כלומר התורה מקיימת את העולם, ועבורה נברא העולם.
 
אני חושב שכדאי להמליץ להם לצפות בהרצאות שיש בערוץ/אתר הידברות. הנה הרצאות חשובות בנושא חרדים וצבא:
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה