אמונה

פרודה וסובלת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום, ברצוני להבין אני פרודה 4 שנים, והפרוד שלי מנהל יחסי אישיות בפומבי ובנוסף מסרב להגיע איתי להסכם על מנת להתעלל בי. יש לי ילד מקסים בן 4 שאני מחנכת ומגדלת ומשתדלת לתורה ומצוות אני דווקא בעד החינוך התורני, הרבנות לא מוצאים דרך לעזור וכמובן מכיוון שהוא לא משלם מזונות, אין לי כסף לעוד כמו כן גם לא מאשרים לי מטעם המדינה עוד עד שלא תיהיה כנראה בתוהמי תהומות לא מסתכלים עלייך בעולם המעבר הנורא הזה. אני לא מבינה איך השם האבא היחיד שלי והגדול נותן יד להתבוללות כזו מצד הפרוד להתעלל לא לשלם מזונות לא לראות את הילד באופן קבוע רק על פי הנוחות שלו. ואין מי שישים את היד ויגיד די. אני לעומת זאת קוברת את עצמי ארבע שנים, לא יוצאת לא נפגשת כמובן זה לא שאלה עם גברים ואין לי שום יחסים, אני בחורה טובה נראית מצויין מאמינה חזקה מאוד בדת לצערי אני עצמי כבר לא מצליחה לשמור על שבת קודש כי אני לא מסוגלת להישאר ולהשאיר את בני בבית בשבת וכמה שזה נשמע טמוע זו ההרגשה האמיתית שלי כאילו אנחנו סובלים למראית עין מהפרוד שלי], וחוץ מלרחם עלינו אף אחד לא יתן מעצמו, הבן שלי ילד טוב השם ישמור אותו פשוט אי אפשר להסביר מלאך שמים. מסתפק צנוע לא מתלונן מקבל את מה שאמא נותנת באהבה. אבל למה הוא צריך לסבול מחוסרים. ה" הוא האבא היחיד שלי ותמיד היה אם לכל יהודי יש השגחה, לי אין אב א ואמא אומנם בחיים אבל אני יתומה מהם , אז תמיד זה היה הקדוש ברוך הוא. בשבועות האחרונים אני מזלזלת ונשברת ומתייאשת ביחוד כשאני רואה מה קורה מסביב, החרדים ההתנהגויות ההתבוללות. מה ההסבר לכך? האם זה בסדר שאני יהיה הגונה כל חיי ויהרוס לעצמי את הנפש כי התחתנתי עם בן אדם ערבי בליבו ואל יהודי. אשמח לקבל תשובה בהקדם.

תשובה

שלום וברכה

יש לך לעשות הכול כדי לקבל גט מבעלך, עלייך לפנות לבית הדין ולדרוש כפיית גט על בעלך.

אשרייך שאת עומדת בכל הניסיונות ומגדלת את בנך לתורה ויראת שמיים ושכרך גדול מאוד ככל שהקושי גדול יותר כך שכרך רב מאוד..

אינני יודע מה הסיבה שאת סובלת אולם אין ה´ חשוד לעשות דין ללא דין ובוודאי בייסורים אלו את זוכה לחיי העולם הבא ברדגות גבוהות במיוחד.

אל תתפתי לעצת יצרך למרוד בבורא עולם ובכך מלבד שתפסידי את מעלתך כמי שעומדת בניסיונות גדולים כל כך את גם מפסידה יותר, מאחר ולאמיתו של דבר בורא עולם נעצב מאוד מכך שהוא מייסר את בניו וכואב לו מאוד לראות בסבלך אולם הוא מתגבר על הכאב מאחר ורצונו לרפאותך ולהטיב לך כפי ידיעת הבורא בצורך שלך, אולם כאשר האדם גורם שהייסורים לא יועילומאחר ואינו מקבל את הייסורים באהבה ומורד בבורא עולם הרי האדם ייענש גם על הצער הרב שנגרם לבורא עולם על הייסורים שהיו ללא תועלת, ועל כך אומר הנביא ירמיהו פרק ב´ (ל) לַשָּׁוְא הִכֵּיתִי אֶת בְּנֵיכֶם מוּסָר לֹא לָקָחו.

ישנם באתרינו הרצאות רבות על מהות הייסורים בעולם ומומלץ מאוד לשמוע את ההרצאות שייקלו עלייך את מסכת הייסורים שאת סובלת כעת, ובורא עולם הטוב ימתיק לך את כל הייסורים במהרה וישפיע עלייך רק טוב גלוי וברור.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה