חברה והשקפה

כמה שאלות על עולם הבא

  • י"ט אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי כמה שאלות בעקבות הסרטונים של האנשים שחוו מוות קליני פה באתר... 1. אם בעקבות סרטון החלטתי לעשות תשובה על לשון הרע האם זה נחשב או שהכוונה לא רצויה כי היא נובעת מפחד ולא מאהבה? הבנתי שבבית דין של מעלה מצרפים גם כוונה/מחשבה. מצד שאני לא אשב ואחכה להתעוררות מאהבה איך זה מסתדר? 2. אם החלטתי לחזור בתשובה ואני יודעת שאין סיכוי שלא אכשל בזה שוב, למשל לשון הרע - בעבודה שלי מדברים המון! ואני יכולה מקסימום להשתדל לא לקבל את הנאמר... אבל זה לא קל בכלל וזה מייאש שכל יום אני שוב נכשלת. האם לחזור בתשובה כל יום זה לא מלאכותי מדי? 3. עוד דבר שקצת מייאש אותי, למשל אני עושה מצווה, אז במקום לשמוח אני אומרת לעצמי אבל יש לי מלא עברות... ועליהן אני אקבל עונש. וזה גם מייאש. למה בעצם מדקדקים כך בשמיים? אדם שבאמת משתדל להיות בסדר והולך עם האמונה, למה אחרי 120 ישפטו אותי לדקויות? תודה רבה.

 

תשובה

שלום וברכה

תשובה מיראה הינה תשובה מצויינת וראויה וכך הוא הדרך להתחיל את עבודת ה' מיראה ולעלות לאט לאט בדרגות עד שמגיעים לאהבה. לא שייך לאדם להגיע מיד לאהבת ה'. מבואר בספרים שעל האדם לעבוד את ה' רק מיראה וכאשר האדם עובד את ה' מיראה הוא מקבל במתנה את אהבת ה'.

2. אף אם האדם נכשל שוב הרי שעצם התשובה והרצון האמיתי לא להיכשל שוב, מכפרת על כל העבר והחטא החדש הוא חטא בודד שעליו ניתן לחזור בתשובה שוב וכמבואר בדברי הנביא ה' אף כי האדם מרבה לחטוא ה' מרבה לסלוח. 

חשוב לדעת שהלימוד והבקיאות בהלכות לשון הרע יועילו לך מאוד לדעת את המותר והאסור כי רבים הדברים שאינם אסורים באמת או שיש פיתרון שלא יהיה הדבר באיסור.

כאשר בקיאים בהלכות רואים שלא נכשלים כל כך בחטא וניתן לקבל על עצמינו באמת שלא לחטוא בלשון הרע בצורה אסורה.

3. האדם המשתדל לתקן את אורחותיו בעולם הזה ומנסה לעשות הכל כראוי בדרך ה' וכאשר הוא נכשל בחטא הוא מהרהר בתשובה וכו' הרי שהוא יעלה למרומים ומיד יזכה לגן עדן. 

מחשבות אלו הם מחשבות היצר הרע שמנסה להוריד את האדם מעבודת ה' ומנסה לייאש את האדם בדברים שקריים והזויים. האמת תורה דרכה שאין עבירה מכבה מצווה ושכר המצוות הוא גדול בעשרת מונים על עונשי העבירות וכל אדם ששומר על עצמו שלא יכשל בחטא כל יכלתו ומשתדל לעשות מצוות כפי היכולת, זוכה לקבל שכר רב ולהיות מנוחלי העולם הבא.

אקווה שהדברים יסייעו לך להתגבר על היצר ולהמשיך לעשות את רצון ה'.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה