חברה והשקפה

איך להחיות את הדת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום רב! אני בחורה דתייה מבית, הייתי בסמינר של רווקות לא מזמן, אני הולכת לשיעורי תורה באופן קבוע. אני שומעת הרבה הרצאות של רבנים חוזרים בתשובה, אני רואה ומרגישה את ההתלהבות שלהם בעניין גילוי הדת ודרך האמת. אני שחיה את הדת מאז ומתמיד לא מרגישה את ההתלהבות כמו שהם מקרינים אני מרגישה דווקא שהכל נהיה שיגרתי ודי משעמם מבחינה דתית, אני יודעת שהדרך של הדת היא דרך האמת, אני יודעת שלעולם החופשי אין כ´כ מה להציע לי אני יודעת שאני צריכה להודות על זה שאני חיה את עולם התורה מבית. אז איך זה שאני מרגישה די ´שחוקה´ בעניין. אין רגש אין התלהבות. איך בכל זאת לשנות גישה ולהרגיש שאני בצד הנכון? איך לחיות את הדת בשמחה ובצורה מרגשת? תודה מראש, תהילה

תשובה

שלום וברכה

הכנסת החיות למצוות תהיה בהכרה פנימית והבנה נכונה במעלתך כקרובה לבורא עולם והבנה נכונה ככל האפשר במעלת נפש היהודית, בכל תקופה יש ללמוד על רעיון חדש שילהיב אותך שוב להרגיש מאושרת בכך שאת בת המלך - בכך שאת יכולה לגרום למלך אושר ונחת.

נזכרתי כעת בדבר שלמדתי היום בבוקר בדברי המהר"ל  והוא גם כן קשור למכתב הקודם שכתבתי לך, בדבריו הוא מבאר שבעצם כלל לא שייך שבורא עולם ירגז ממעשי הרשעים מאחר והם נפרדים ממנו ואי אפשר לגרום לבורא עולם לכעס ועל כן אין כל דחיפות להעניש את החוטאים באופן מיידי, לא כן הקרובים אל ה´ ושכנים בביתו יש לבורא עולם לנקות מיד כל פגם שנדבק בהם למען יעמדו טהורים לפני המלך תמיד, ואין נאה לעמוד לפני המלך בלבוש שק ,ובעצם בכך מובן קצת עניין שהחוטאים לפעמים מאושרים ושומרי התורה נענשים מיידית מאחר והם עומדים בתוך חצר המלך ומסתובים בביתו.

כאשר מעמיקים במחשבה בעניין זה שאת יושבת בחצר המלך מחכו של עולם והוא צופה ומביט עלייך בעין בוחנת כל הזמן ורוצה בקרבתך שתעמדי לצידו לגודל מעלת נשמתך אשר נעלה יותר מנשמת המלאכים כמבואר בזוהר הקדוש בוודאי תתמלאי בשמחה על שזכית לכך ורגלייך ירוצו לדבר מצווה וליבך יתרונן ויודה לה´ על הטוב הגדול שזכינו להתקרב איליו.

הנני ממליץ לך כפי שהמלצתי במכתבי הקודם ללמוד את הספר מסילת ישרים ביסודיות, או ספר דרך ה´.  וכן ללמוד מספריו של הרב פינקוס, וספר נתיבות שלום.

בברכת הצלחה 

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צדיק ורע לוחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה