אמונה

מס" שאלות@

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום כבוד הרב, יש לי מס" שאלות: 1.אני לומדת במכללה דתית לאומית, ובמכללה יש חברה שסיפרה לי עח בחורה שהכירה ,גם כן לומדת איתנו במכללה היא בסביבות גיל 40 ואנו בגיל 20+. לבחורה הזאת יש כוחות והיא מקושרת לאיזה רב גדול,אציין שהיא חרדייה. כנראה שהיא מתקשרת , האם מותר ללכת אליה להתייעצות, למשל שהיא תכוון אותי במציאת שידוך? 2. במידה ואני הולכת ללמוד אצל חברה למבחן בבית שלה, והיא לא דתייה. איך אני יאכל ואשתה? אין הרי הפרדה בכילים בין חלב ובשר? והיא טוענת שאין היא מכניסה לבית בשר? אבל אני כן יודעת שיש פעמים שלמכללה היא הביאה נקניק. האם מותר לי לשתות אצלה בכוס באופו רגיל?ולאכול בצלחת באופן רגיל?או להרתיח קומקום ולשפוך על הכילים לפני שאני יאכל? 3. נטילת ידיים, בבוקר זה לסירוגין אחרי עשיית צרכים. האם גם בהמשך כל היום עושים נטילה בסירוגין על יציאה משירותים? תודה רבה, שגית

תשובה

שלום וברכה

אין ללכת למתקשר/ת.

2. עלייך לשאול אותה את השאלה הבאה וככל הנראה התשובה תהיה שרק נקניק היא אוכלת אולם היא אינה מבשלת בשר בבית, ואם כך הם פני הדברים אפשר לסמוך עליה ובתנאי שנדע שכול מה שאת אוכלת הוא בהכשר מהודר.

שתיה בכוס זכוכית אין בה בעייה בכל מקרה.

את הסכו"ם אפשר אכן להכשיר כמו שצינת, כלי חרס לא מועיל הכשרה, ובכל מקרה  עדיף להשתמש בחד פעמי.

3. בכל פעם שיוצאים מהשירותים יש ליטול שלוש פעמים לסירוגין כל יד, אולם אין חובה לעשות זאת בכלי, אם כי לכתחילה כשיש אפשרות עדיף להשתשמ בנטלה.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה