חברה והשקפה

כמה שאלות מעניינות על החיים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני מאמין בה" ובכול זאת אני מבית חילוני שהדת לא הכי חשובה לו אבל עם זאת אנחנו מכבדים את הדת. רציתי לשאול כמה דברים שתמיד עניינו אותי: 1. למה בדת אנחנו לא מאמינים באבולוציה? ישנם הוכחות שהאבולוציה אכן נכונה למשל הקופים שיש להם גנים דומים אלינו אבל הם נשארו ככה בגלל שהם לא התפתחו כמונו. אנשים כול הזמן מתפתחים בצורה אבולוציונית והשאלה שלי היא מה הדת חושבת על זה? 2. -האם ישנם חיים אחרי המוות? איך הם נראים? -מה יקרה עם כול הגויים שחיים במדינות זרות? הם נולנו לחיים חילוניים שלא אוכלים כשר ולא שומרים על שום מצווה, זאת לא אשמתם שככה הם נולנו עם חינוך כזה.. מה יקרה איתם אחרי המוות? האם ה" יוותר להם? -האם לחרקים ולחיות האחרות על כדור הארץ יש נשמה כמו לכולם? אני מאוד מאוד מעריך ומודה לכם על התמיכה, אחרי הכול אני אדם חילוני אבל בכול זאת יש לי שאיפות של ידע ואני רוצה לדעת הרבה על החיים ועל היקום ואיך הכול עובד. תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

1. כי פשוט היא לא אמת.

זאת מלבד שבתורה שניתנה לנו מהבורא מספרת לנו איך היתה בריאת האדם והדברים שנכתבו ע"י הבורא עצמו הם נכונים.

מבואר בגמרא עוד הרבה יותר שנים מלפני דארווין שבדור הפלגה נענשו חלק מבני האדם ונהפכו לקופים וזה ככל הנראה ההסבר לקופים שיש להם גנים מבני אדם.

5. ישנם חיים שלאחר המוות שבהם נידונים כל בני האדם על מעשיהם וכל הצדיקים שקיימו את מצוות ה´ מקבלים שכר, ומי שעבר על דבריו מקבל עונש.

גויים לא חייבים בכל המצוות אלא שבע מצוות בני נוח, וכל גו ישמור את שבע המצות יזכה לחי העולם הבא לפי דרגתו {כמובן ששכרו אין לו כלל השוואה לשכר של בני ישראל}

אולם יהודי שלא קיים את התרי"ג מצוות מפסיד את השכר הרב הצפון לצדיקים בעולם הבא, וייענש על כל חטאיו בעולם הזה.

אם אכן היהודי לא ידע כלום מכך שיש תורה ומצוות לא ייענש, אולם מי שידע שיש תורה ומצוות ולא קיימם מכל סיבה שהוא לא יוכל לתרץ את עצמו שנולד למשפחה לא דתית ולא היה לו כוח לשנות את עצמו.

לחרקים ולחיות יש נפש בלבד שנותנת לו חיות אולם אין לנפש הזאת קיום לאחר מיתת החרק.

בברכה - בנימין שמואלי. 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קופיםתרי"ג מצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה