שאל את הרב - כללי

האם יכול להיות לגבי מאובנים של דינוזאורים...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי שאלה שאני רוצה לשאול ואני מקווה שאיני פוגע בכבוד ה`. האם יכול להיות שה` ברא את המאובנים כדי שיהיו להוכחה נגד התורה לאלה שלא מאמינים בה` ואז כך האמונה בה` ובתורתו תחייב את האדם המאמין להאמין בה` אמונה שלמה ולמרות שיש הוכחות שכביכול מאמיתות את האמונות הנוגדות? מצפה לתשובה ושוב אני מקווה ששאלה זו לא פוגעת בכבוד ה` תודה

תשובה

שלום וברכה

אחת השיטות טוענות בעזרת תימוכין מדברי התורה עצמה וחכמיה הקדומים, שהבורא ברא את הבריאה מיד כפי שהיא - עתיקה (כפי שברא הבורא את האדם הראשון, מיד כבן עשרים שנה ולא חיכה שיוולד ויגדל). לפי הבנת רבותינו, האל ברא את העולם עתיק, הוא ברא את הגלקסיות מיד במצב של התרחבות. אין בכך חלילה הטעייה בבריאה, פשוט מכיוון שהבורא מעצם היותו כל-יכול לא נאלץ לחכות לבריאה להתפתח מעצמה, ויש לו את היכולת לברוא את הבריאה מיד כפי שהיא. וכך הבורא ברא מיד ימים, יבשות, חופים, סלעים, חול ועצים, במצב של סוף גדילה, וכו`.

בלא צורך לחכות להתפתחות איטית של העולם. יכול להיות כדבריך, שמאחר והבורא הבטיח שמי שירצה לבחור בטוב ובאמת ימצא את הדרכים הרבים מאוד המוכיחים זאת, מניסי יציאת מצרים ועד למעמד הר סיני, סיפור שלא היה יכול להישתל בזמן מאוחר, הרי שמנגד היה צריך לזרוע אי אלו דברים שבהם יכלו להיתפס אלו שירצו לבחור ברע, כי אחרת, אילו היו הוכחות רק לצד האמת הרי שכמעט והיינו מוכרחים לבחור בטוב, והבורא שרצה לאפשר מערכת של שכר ועונש על סמך בחירתינו סידר את העולם באופן כזה שתיתכן בחירה ברע ובשקר.

המעמד האלוהי שהיה בהר הכרמל בו הוריד אליהו הנביא אש מן השמים לעיני המונים מבני ישראל, והוכיח בכך כי ה` הוא האלוהים, נמסר בכמה ספרי כי באחרית הימים יהיה מצב קשה בהתמודדות באמונה בהקב"ה בכך שהקב"ה יאפשר כביכול מעמד כעין זה אבל ההוכחה תהיה לצד הכופרים, ורק מי שיחזיק באמונתו, כפי שנצטוינו בתורתינו הק` בפרשת השבוע [דברים פרק יג פסוק ג] שלא לשמוע לאותות ולמופתים והוכחות מצד מכחישי הבורא, רק הוא יזכה לרב טוב הצפון למאמינים.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה