אמונה

איך מסתדרים???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני ברוך השם שומרת שבת כבר מעל ארבע שנים . אני לאט לאט התחזקתי וחזרתי בתשובה . אבא שלי הסכים בהתחלה לשמירת השבת, אבל הוא הבין שזה "מחמיר" עברתי רק לחצאיות, אני שומרת איסור נגיעה, אני הולכת לשיעורי תורה, ואני רוצה להוציא את הטלוויזיה שלי מהחדר .. אבא שלי לא ממש מסכים והוא כועס שאני הולכת לשיעורי תורה.. ואמא שלי גם כן מתחילה לכעוס, אחותי ואני מתחזקות ביחד וגם אחותי עברה רק לחצאיות וחולצות ארוכות ואיסור נגיעה, אבל ההורים שלי מתנגדים לשיעורי התורה שאנחנו הולכים ושמירת השבת הקיצונית שאנחנו שומרות, לדעתם .. אני יודעת שאני לא יכולה להתחצף אליהם .. וגם לא חשבתי על זה . אבל אני לא יודעת מה לעשות, אני הולכת לשיעורי תורה ואני הכי נהנית, והכי שמחה ואני לא רוצה למרות את פיהם . דוד שלי שגם חזר בתשובה לפני כמה שנים טובות עם אשתו והיום הם עם ארבעה ילדים שיהיו בריאים, במצבים מסוימים הוא מעיר לנו עליהם שאנחנו לא עושות בסדר, למשל בשבוע שעבר הוא היה אצלנו ושבוע לפני כן אחותי לא הסכימה לשטוף כלים כי זה מיועד למוצאי שבת ואסור, ככה היא אמרה, אמא שלי נורא כעסה וכבר צעקה עליה שתשטוף, אחותי שטפה בלב ברירה ודוד שלי הסביר לה שהיא לא עשתה בסדר כי היא לא כיבדה את אמא שלי וגם כי אסור להשאיר כלים בכיור כי האורחים שמגיעים רואים את זה וזה מה שאסור.. כי לא מכבדים אותם, או משהו כזה . אבל, מה שאני אומרת זה בעצם, שאני לא רוצה לא להקשיב לאמא שלי, אני רוצה לכבד אותה, והיא ביקשה שבזמן לימודים לא נלך לשיעורי תורה כי הם מחוץ לאזור שלנו, אז לא אמרתי כלום, כי ככה אני אתרכז בלימודים, אבל זה יהיה לי חסר, כי אני הכי נהנית ללכת לשיעורי תורה, ואני לא יודעת מה לעשות ... ואני אודה לך אם תיתן לי עצה שתוכל לעזור לי להתמודד עם המצב הזה . תודה .

תשובה

שלום לכם בנות ישראל היקרות

אני מציע שתסיימי את כל השיעורים לפני שאת הולכת לשיעורי התורה, וכאשר אימך תראה שגמרת את השיעורים וכבר סידרת את כל הבית, בוודאי היא תיתן לך ללכת לשיעורי תורה. אם אביך מתנגד לכך שתוציאי את הטלוויזיה מהחדר, אל תריבי איתו, ופשוט אל תדליקי את זה, (מלבד ארגון הידברות).

בשמירת שבת אכן אסור לוותר בכלום, גם אם ההורים לא כל כך מרוצים, אם כי אכן בדיעבד יש מקום להתיר לשטוף את הכלים (אך ורק ללא ספוג, אלא עם ספוג פלסטיק מיוחד) אם הדבר מגורם לריח רע בבית ואין איפה להניח את הכלים עד מוצאי שבת, אבל אין לכבד את ההורים על חשבון דבר שאסור באמת, ואני מציע שכל דבר שאת מסתפקת אם הוא אסור או מותר, שתשאלי אותנו כאן באתר וכך תדעו אם אפשר לוותר או לא. אבל גם בדבר שאי אפשר לוותר, כמובן שלא תדברי בלשון שאינה יפה, אלא תאמרי בעדינות את זה אנו לא יכולות לעשות, גם אם היא תרגז אתם תתנצלו ולא תעשו.

ואשריכם בנות ישראל המתחזקות והולכות בתורת ה`, ומתקרבות לבורא בצורה נפלא כל כך. בהערכה רבה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה