זוגיות

קונפליקט משפחתי לגבי הסנדקות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כלתי אמורה ללדת בן בכור. ביקשתי ממנה לתת את הכבוד להיות סנדק לאבי, כלומר לסבא של האבא, שהוא בן למעלה משמונים ולפי מצב בריאותו לא יספיק לכבוד זה עוד פעם. הכלה מסרבת ורוצה את אביה כסנדק. היא הבת הצעירה במשפחתה ולה שני אחים גדולים שלכל אחד מהם כבר יש בן, ובאותם בריתות הם שימשו אחד לשני כסנדקים. האמת שהאבא חילוני קיבוצניק וכמו שאני מכירה אותו, ממש לא מעניין אותו ואם היה מעוניין בוודאי שיכול היה לקחת את שתי ההזדמנויות שהיו לו... לי יש הרגשה שהוא אפילו לא יודע מהדרמה שמתנהלת בשמו. הסברתי לבן שראוי לתת לסב את ההזדמנות. מאחר שאבא של בעלי כבר חווה סנדקות לניניו, ולאבא של הכלה כבר חווה נכדים ורק אבי עומד לחוות בפעם הראשונה הולדת נין. הוא בא בימים, רגיש מאד לעניין הכבוד ובנשמתו הוא אדם מאמין והליכותיו מסורתיות והסנדקות יש לה משמעות עמוקה עבורו. הוא גם היה סבא טוב. הכלה מסרבת. היא צעירה חסרת ביטחון חרדתית וסוערת. לא קל לנו איתה. אנחנו מתהלכים מאד בזהירות שלא להפריע לאיזון העדין שם. רק תומכים כלכלית כל הזמן. אני לא יודעת מה לעשות. האם לוותר?? - ואז אבי מאד יפגע וימנע מלפגוש אותם וגם יכעס עלינו שלא דאגנו לכבודו. הוא כמובן לא יאמר דבר במפורש, אך אני מכירה אותו. או לא לוותר ולהסתכן במריבות בין בני הזוג הצעיר ובהימנעות מלהיפגש איתנו??... אודה מאד על תשובה. בברכה. דורה

תשובה

שלום וברכה

לאחר שתסבירי לה את כל הענין פעם אחת ותסבירי לה שאת כמובן לא כופה עליה את דעתך, אלא את רק מבקשת ממנה וכל החלטה שלה תכובד, ותמשיכי לתמוך בה ולאהוב אותה כתמיד, די בכך, ואל תמשיכי לנדנדנ בענין זה.

מחובתי לצין, שיש להימנע בכל מחיר מלתת סנדקאות למישאינו שומר שבת, הדבר פוגע בנשמתו של הילד, וגם את זה את יכולה להכניס בין דברייך, את יכול הלציע לה לתת סנדק מעומד דהיינו החזקת התינוק בשעת הברכות לאביה.

אבל אמרי לה במפורש שהבחירה בידיה.

מזל טוב - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה