תפילה וברכות

לאן מגיעה התפילה, ואורח חיים דתי חלקי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום ובוקר אור, האם דיבור, בכי לקדוש ברוך הוא ללא קריאה מסידור נשמעת כמו תפילה מסידור? אומרים שתפילות לא חוזרות ריקם... מדוע קורה שאין תגובה לשאלתנו, למרות ששאלנו מעומק הלב? האם כל התפילות מתקבלות? הרי זה ברור שמכל מה שיש לנו בחיים, הדבר היחיד שלא נעלם היא התפילה, האם זה נכון? האם עדיף להיות אדם עם אורח חיים מאמין ללא מצוות מאשר אורח חיים דתי רק בחלק מהמצוות? אשמח לשמוע את דעתכם, בברכת יום טוב ונעים.

תשובה

שלום וברכה

כל תפילה נשמעת, אבל מתקבלת רק תפילה שההיעתרות לה היא טובה בשבילינו, בשביל נפשינו, בשביל תכליתינו. בנוסף לכך, גם תפילה שמהסיבות הנ"ל לא התקבלה, מבואר בספרים הק` שהתפילה שמורה לזמן ולמקרה אחר, אם לנו או לילדינו, ואז הקב"ה יושיע אותנו, או את יוצאי חלצינו, גם ללא תפילה, בזכות התפילה ההיא, שנמסרה למשמרת. צריך לשאוף להיות אדם מאמין עם אורח חיים יהודי בכל המצוות.

על האמונה אין מקום להתפשרות, וגם על המצוות המעשיות והלאוין בחיי היום יום יש להתקדם במעלה הדרך להוסיף בכל יום משהו, עד שנקיים אורח חיים יהודי באופן מלא. בשמירת שבת, גם אם בדברים אחרים לא נשמרים כהלכה, נכללים בכלל ישראל. מה שאין כן בחילול שבת בפרהסיא, יוצאים מכלל ישראל, ולא קמים לתחיית המתים ח"ו.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה