חברה והשקפה

רציתי לשאול, למה בעצם אנחנו לא נותנים לחילונים שיפעילו תחבורה ציבורית בשבת במקומות שאינם שכונות וערים מובהקים של דתיים/ חרדים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רציתי לשאול, למה בעצם אנחנו לא נותנים לחילונים שיפעילו תחבורה ציבורית בשבת במקומות שאינם שכונות וערים מובהקים של דתיים/ חרדים? הרי לנו זה לא מפריע, אנחנו נאחה טיפה את הקרע בין הדתיים לחילוניים, אנחנו לא נכפה את אמונתנו על הרוב החילוני ורק טוב יצא מזה. איך בעצם אנחנו מסוגלים להילחם נגד זה אם זה לא נוגע לנו אישית. הרי אנחנו לא נחזיר את כולם בתשובה בכוח... זה לא ייתכן. וכל כפיה מצידנו רק הורסת יותר. גם להסביר לחילונים מה היא השבת, מה היא קדושתה, וכו` לא יעזור כי הרי הם לא מאמינים בזה ובשבילם אנחנו מדברים שטויות. חיפשתי בתוכי תשובות ולא מצאתי עדיין סיבה לכך שהחרדים מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ.

תשובה


שלום רב!

שאלה טובה מאוד;

ראשית כל, אף אחד לא כופה את זה, והכול לפי חוקי המדינה הדמוקרטית, לטוב ולמוטב.

שנית, כלל גדול בתורה היא שכל ישראל ערבים זה בזה, ובאגדת ויקרא רבה (מרגליות) פרשת ויקרא פרשה ד [ו] תני חזקיה שה פזורה ישראל. נמשלו ישראל בשה, מה שה אחד מאיבריה לוקה כל איבריה מרגישין, אף ישראל כך, האיש אחד יחטא וגו'.
תני ר' שמעון בן יוחי משל לבני אדם שהיו נתונין בספינה ונטל אחד מהן מקדח והתחיל קודח תחתיו. אמרו לו חביריו למה את עושה כן, אמ' להן מה איכפת לכם, לא תחתי אני קודח. אמרו לו מפני שאתה מיציף עלינו את הספינה.
כך אמר איוב ואף אמנם שגיתי אתי תלין משוגתי. אמרו לו חביריו כי יוסיף על חטאתו פשע בינינו יספוק, בינותינו את מספיק עוונותיך.

ברכה והצלחה;

יעקב משה

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה