חברה והשקפה

שנאת חינם אצל החרדים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב ראיתי את תגובתך לגברת שכתבה על העדה החרדית( זו שכתבה בבוטות, וקיבלה תשובה בהתאם). קראתי את העיתון של שבת ורציתי להוסיף. מדוע בעדה קיימת שנאת חינם? איני ממציא והסימוכין שלי הם העיתון של שבת "ידיעות אחרונות". הרב אמנון יצחק בסכנת נידוי. הלא מדובר בשנאת חינם? הרי על זה חרב בית המקדש. מה המשמעות של נידוי והאם לא מדובר במהלך חמור עד כדי שפיכות דמים (הלבנת פנים ברבים)? איסור מכירה במכולת אסור להעלותו לתורה, אסור להעלות אותו לבמות אסור לפנות אליו... כל הדוגמאות שהבאתי הינן מהעיתון ולא שאני יודע על המתנהל בתוך העדה. אפשר לקבל הסבר בעניין?

תשובה

שלום וברכה

אני לא יודע על מה מדובר, אני אישית כולי התפעלות והתבטלות כלפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א שמצליח בשליחותו לקרב את היהדות לכלל העם. לידיעתי, קיים ויכוח הלכתי בין כבוד הרב אמנון שליט"א לבין כבוד הרב לנדאו שליט"א רב העיר בני ברק אם ראוי לתת הכשר לחברה הנותנת חסות למופעי תועבה או מופעים מחללי שבת, הרב לנדאו סבור שאין לערב בשקולי הכשרות כל שיקול אחר, ואם המוצר כשר יש להכשיר אותו, ולזכות את הרבים באכילת כשר. הרב אמנון יצחק שליט"א סבור אחרת, ולדעתו יש לנצל בכל תוקף את הפן הכשרותי הנמצא בידינו בידי להכריח או ללחוץ על החברה להימנע מתמיכה במופעים המנוגדים לתורה. אני מבין את שיקולי שני האישים, ואני לא מתערב חס ושלום בתחומים הגבוהים מערכי, ואני מציע לכל החפץ בחיים לשמור פיו ולשונו, ולא להיגרר לפגיעה בתלמידי חכמים, שכל הפוגע בהם כפוגע באישון העין, ואין תרופה למכתו.

בכל הדורות היו ויכוחים בין תלמידי חכמים, ודבר זה נובע מאהבת האמת, ועצם העניין מוסיף לתפארת היהדות החרדית, כמובן כל עוד שכבוד תלמידי חכמים נשמר, והויכוחים נשארים בתוככי בית המדרש. ואני מסיים שוב, שאין לי מושג על מה הויכוח כעת. ואני משער שמה שהיה כתוב בעיתון שקרי, ומקורי העיתון הוזנו מבעלי לשון הרע המנסים לפגוע בפעולות שני הצדדים, אם מקנאה או משנאה, והם אנשים `לא חרדים`.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה