תפילה וברכות

שחרית מנחה וערבית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלתי היא האם אשה אמורה להתפלל את התפילות הנ"ל , אני מעונינת להתפלל את בלי נדר איך אני יודעת איך להתפלל את זה מה עושים וכו`

תשובה

שלום וברכה

הנשים `צריכות` להתפלל פעם אחת ביום, או שחרית או מנחה, אין להן חיוב להתפלל ערבית, אולם ברור שנשים צדיקות מתפללות שלש פעמים ביום, הרי כח הנשים בתפילה יותר מהגברים, ישנן שני עבודות ה` עבודת לימוד התורה שהוא לאנשים שזה יורד מלמטה למעלה, ועבודת התפילה שהיא עבודה מלמטה כלפי מעלה וזה מיוחד יותר לנשים. ראיתי לאחרונה בספר קדוש על המאמר הידוע בחז"ל: `עשרה קבין שיחה ירדו לעולם תשעה נטלו נשים ואחד לכל העולם כולו`. שהמובן הפשוט שהנשים מפטפטות פי תשע מהגברים, אבל הוא מפרש `שיחה` על תפילה שכך אמרו חז"ל אין שיחה אלא לשון תפילה ככתוב אצל יצחק: ויצא יצחק לשו`ח בשדה וגו`, והכוונה שלנשים יש פי תשע כח לפעול בתפילתן יותר מהגברים. וחבל לפספס.

ואכן כך נהגו נשים צדקניות להתפלל שלשה פעמים ביום. אבל החובה היא כפי שציינתי למעלה, תפילה אחת ביום, או שחרית או מנחה. בוודאי יש לך סידור, נסי להתפלל את התפילה כפי שאת יודעת, התחילי בתפילת שמונה עשרה, וכך תתקדמי הלאה. אני מוכן להדריך אותך בכל ספק שיעלה לך על הדרך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה