שבת

שאלה לגבי שבתQ

  • י"ג אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום לכבודו, הנני גבר נשוי כבן 30 ואב לתינוקת בת כמעט שנה. הנני וגם אישתי באים ממשפחות חילוניות די מובהקות שחוץ מלצום בכיפור ולא לאכול לחם בפסח לא ממש מקפידים על מצוות היהדות של אדם למקום. לפני הנישואים אני ואישתי לקחנו עלינו (ביוזמתי) שמירת שבת. זה בא לידיי ביטוי בכך שאנו לא מפעילים חשמל בשבת ובוודאי שלא נוסעים באוטו. אולם, בשל כך שהמשפחות שלנו חילוניות אנו נאלצים לראות איתם טלויזיה בסלון ולאכול אוכל שמבושל בשבת ועוד מאש שנדלקת ונכבת לסירוגין ללא כל הקפדה. אישתי כבר ממזמן אמרה לי שמאוד קשה לה לא לבקר את משפחתה בשבת שכן אנו גרים מרחק נסיעה רב ממשפחתה והיא מאוד ממורמרת מכך. השאלה שלי היא- האם מה שאנחנו עושים נקרא בכלל שמירת שבת? כי את עניין אופן האכילה לא ניתן לשנות (אישתי מתנגדת להכתיב לאנשים אחרים איך להתנהל בשבת). ואותו כנל לגביי הטלויזיה בשבת (אנו לא נסתגר עם עצמנו בחדר במהלך כל השבת). האם כל ה-"ברדק" הזה שווה לי? שכן מדובר כאן בשלום בית. תודה וסליחה על הכיתוב הרב,

תשובה

שלום וברכה

אשריכם ואשרי חלקכם שקיבלתם על עצמך את שמירת השבת והינך זוכה לשמור את השבת במלואה ובמסירות נפש מיוחדת. שמירת השבת שלך שווה עשרות מונים על פני אשנים אחרים שאין להם כל קושי בשמירת השבת.

אכן אין להכתיב לאחרים איך להתנהג בשבת, די שאתם עצמכם לא מביטים בטלוויזיה ולא רוצים ליהנות ממנה אף שאתם שומעים מעצמכם אין בכך כלום. 

אם כי בוודאי היה ראוי לקנות מתנה, פלטת שבת קטנה ולחמם את האוכל שלכם עם שעון שבת, אבל אף אם אינכם עושים כך עדיין מעלת השבת שלכם גדולה ועצומה והינכם נחשבים שומרי שבת לכל דבר.

נשמח לסייע לך עוד ככל הצורך.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שבתשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה