נשים

צניעות לשמה!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, שלום.. ראשית, אני יודה לכם על הסבלנות הטמונה בכם, קראתי כבר והתרשמתי ממש ואף את סיפורה הכאוב של רויטל ז"ל. אני בחורה אשר גדלתי בסביבה דתי לאומי. אבי התחרד אך נפטר. היום, אין אף אחד מביתי שהוא דתי, דבר שגם מתסכל אותי קצת. היה לי חבר והוא ממש חיזק אותי בה`. אני חייבת לומר שמאוד קשה לי אם הצניעות.. למה התורה כל כך פנטית? אולי התורה החמירה והרבנים, אבותינו פרשוה אחרת? באמת קשה לי... ולא בעניין למשוך תשומת לב.. פשוט שיהיה נעים ונוח ואני לא מרגישה בכך אבל עושה כי.. אני אוהבת את ה` אולי גם מיראה למרות שלא חונכתי בכך, למזלי. סליחה שאני מדברת הרבה.. יש כזה משפט לא? שנשים מדברות הרבה.. למה במגזר הדתי הלאומי אני מרגישה שאנו פחות "צנועות" כאילו.. עניין הגרבים למשל.. קראתי שרוב הרבנים באמת אסרו אבל יש רבנים שהקלו ואף קראתי ממאמר של הרב מלמד שאומר שאפשר לא ללבוש.. אז למה להקשות? קראתי איזה תשובה שמשהיא שאלה והתשובה הינה לנהוג כמנהג המחמירים? אומנם, זה באמת צניעות לשמה.. אבל מה עם נוחות מעט? אם נוח אז למה לא? גם כה וכה קשה.. לפחות לי אני רוצה לדעת אם אשפר בבקשה מה עניין של הנעילה, האם באמת צריך לעול נעלים סגורות ולשם מה?? תודה רבה.. "קווה אל השם חזק ויאמץ ליבך! אחרי הצום.. תודה לאל ותודה על שעזר לי לסיומו.

תשובה

שלום וברכה

התורה לא פנאטית, ומי כבורא עולם היודע ומכיר את טבעי בני האדם, ויודע בדיוק את המינון הנדרש כדי שהנשים לא ימשכו יותר מידי את הגברים, ומצד שני הנשים לא יצטרכו לדכא את הנשיות שלהם ואת רצונם שברא בהם הבורא להתייפות. וכפי טבע בני האדם כך נתן הבורא את תורתו, וכך עלייך לנהוג, צניעות מצד אחד ויופי מצד שני.

עניין הגרביים, מאחר ודעת רוב הפוסקים היא שיש ללכת עם גרביים הרי כך נוהג כל יהודי שרוצה לעשות את רצון קונו ואת רצון בוראו. אם לומדים הרבה ומגיעים למסקנה שההלכה כדברי המקל הרי מותר לנהוג לכתחילה כדבר המקלים, ובהרבה דברים אנו נוהגים להלכה כדעת המקלים, אבל כאשר עיקר המסקנה בדברי הפוסקים היא להחמיר כפי אשר מרן הגאון הרב עובדיה יוסף האריך והרצון להקל בא רק מחמת נוחיות הרי הדבר מגונה מאוד, כל יהודי שזכה להבין את מטרתו בעולם לא ינהג כדברי המקלים מפני שבא לו ונוח לו, ואני ממליץ לך בכל לב ללמוד בעיון את ספר מסילת ישרים לרמח"ל אשר יאיר את עינייך במטרת ביאתך לעולם ותלמדי לקיים מצוות בשמחה אמיתית ומתוך נפש חפצה.

בהצלחה רבה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה