אמונה

לכבוד הרב דניאל בלס, אני לא חושבת שאני נמצאת במקום בו "הדרך שבה אדם רוצה ללכת מוליכים אותו"

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

קראתי כרגע את השיחה שהייתה לך עם היהודי המשיחי אותה פרסמת באתר. השיחה הייתה מאד מעניינת ויש לי שאלה בעקבותיה. כתבת ש"בדרך שבה רוצה אדם ללכת מוליכין אותו". אני נמצאת בתהליך חזרה בתשובה והתחזקות כבר בערך שנתיים. אני מאד רוצה להמשיך ולהתחזק ומאד מאמינה בדרך בה בחרתי, אך יש לי כמה שאלות שכל הזמן חוזרות אצלי, כבר שאלתי אותם מספר רבנים, שנתנו לי תשובה שסיפקה אותי באותו זמן אך משום מה השאלות חוזרות שוב ושוב וממשיכות להטריד אותי ולערער אצלי את בסיס האמונה והיציבות מבחינה אמונית ורוחנית ומקשות עליי להתקדם בתהליך. אני לא חושבת שאני נמצאת במקום בו "הדרך שבה אדם רוצה ללכת מוליכים אותו" כי אני באמת רוצה להתחזק ולא מחפשת תרוצים... מה אפשר לעשות...? תודה רבה רבה על הזמן שאתה מקדיש!!!

תשובה

שלום וברכה

כאשר אדם מסרב להקשיב ולשמוע הרי הסיבה היא מאחר שהוא אינו מעוניין לשמוע. את רוצה להאמין, ואת מנסה למצוא את התשובות הנכונות ואת משתכנעת מהתשובות, אבל היצר בא ומנסה להוריד אותך מאמונתך, ואת לא מרפה, ומנסה להבין שוב, ובכך את מתעלה יותר ויותר וזוכה בכל פעם להחדיר את אמונתך לליבך שוב ושוב.

אם את רוצה לגבור על היצר אחת ולתמיד, כתבי את ספיקותייך, ואת התשובות על כך, ומתי שאת נופלת שוב לספק התיישבי שוב על הדף, ונסי בדרך לוגית להבין ולרשום מה התערער באמונתך, וראות אם את יכולה ליישב את שאלתך ואם את לא מסתדרת, שאלי את שאלתך, לרב שאת נוהגת לשאלו, וכתבי את תשובתו. ובעזרת ה` ע"י כך, מהר מאוד היצר לא יוכל להסיתך באותם דברים שוב שוב.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה