תורה ומדע

אכן האבולוציה פשטה את הרגל?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בהמשך לטענות של אותה כופרת ...מנשה ישראל ענה את טענותיו לגביי הבולוציה ..והיא החזירה לי תשובה....זאת התשובה: בעניין האבולוציה המעבר בין דגים לזוחלים מכיל המון אלמנטים ויש המון מאובנים שמייצגים שלבי מעבר באותם אלמנטים ,למשל הקואלהסאנט ,בעניין הספציפי של הריאה אולי אכן יש חסר ,אבל חסרים ספציפיים לא ממש מטרידים אף אחד ואני אסביר לך את זה בהמשך זוחלים-לעופות יש את הארכיאופטריס המפורסם ,ויש עוד כמה לגבי יונקים יש את הברווזון המפורסם האוסטרלי ,באוסטרליה מרוכזים הרבה מעברי ביניים מזוחלים ליונקים מסיבות של היסטוריה גאולוגית בבני אדם -יש את האוסטרלופיטאקוסים יש את הומו-האביליס ,יש את הניאנדרטלי ועוד ,כולם נכחדו ויש רק מאובנים מהם ,גבי השפה זה בכלל בעיה איך אתה יודע ממאובן אם הוא ידע לדבר או לא ,נכון יש טענות לגבי עצם הלשון אבל בגדול תעזוב אותך משטויות זה דרישה גדולה מידי משלד מאובן אז למה המדענים לא מוטרדים מחסר מסויים בשלבי ביניים ,ובכן במילה אחת כי החסר הוא של רזולוציה ולא של קונספט !.אבל איך נסביר לך את הקונספט על רגל אחת ?... תבין שהאבולוציה ,לפני שהיא עניין של זמן והיסטוריה היא עניין של ארכיטקטורה ,זה כמו שהיו נניח עשרים קבלנים שהיו צריכים ליצור חיים ,וכל אחד מהקבלנים יצר פתרון הנדסי ייחודי לאותה הבעייה ,כך קורה למשל כשממשלת ארצות הברית צריכה מטוס קרב עם רשימת דרישות מפורטת ומפרסמת מכרז אז כמספר הניגשים כך מספר הפתרונות לרשימת הדרישות ,זה בדיוק מה שקורה בטבע , כך העכבר שהוא קונספט אקולוגי בניו זילנד הוא בעצם ציפור -הקיווי ,והזברה האוסטרלית היא חיית כיס-הקנגרו ,ואם תשאל הודי הוא יצחק ויגיד לך שזה בדיוק מה שהם אומרים שיש אלים מרובים ושאלים שונים יצרו חיות שונות ושהעולם קיים מליארדי שנים ושיש מלחמה קיום בין חיות מקבוצות שונות שמבטאות את מלחמת האלים שבמיתולוגיה- .אבל אם נמשיך בקו המדעי אז עושים מפה ומציירים עליה סיכום של כל הגישות ההנדסיות של אנטומית החיים ומשהו מאוד מוזר קורה הפיזור מקבל צורה מאוד ספציפית ומסתורית ,ובמאה התשע עשרה כשהטקסונומיה התחילה להתבהר היו פירושים שונים ,אבל ככל שהמידע הטקסונומי הלך והצטבר המוזרות הלכה וגדלה והפתרונות היו לא מספיקים אבל המזרות לא נגמרת ... אוי תעזוב אותי אין לי כוח להסביר לך תקרא את מוצא המינים ותהייה לי בריא אשמח לקבל את הטיעון של מנשה ישראל....זה חשוב לי מאוד!!!

תשובה


שלום רב!

שאלה טובה;

השאלה העקרונית שנוגעת לדת ולתורה ולאמונה, היא מי עומד מאחורי הבריאה ויצירת היקום?!
תהליכי הבריאה, וכל סודות, רזים, וסתרי מעשה בראשית, הם נושא מורכב בפני עצמו, ולא מעלים ולא מורידים ביחס לעצם מעשה הבורא יתברך ויתעלה.
המדענים לא מוטרדים מחסר מסוים ועצום בשלבי הביניים, מפני שהמדענים לא מוטרדים מדברים משמעותיים יותר, כמו השאלה היסודית: מי ברא אלה?!
התאולוג האנגליויליאם פיילי טען בספרו "תאולוגיה טבעית", אשר יצא לאור בשנת 1802, ובו מביא דימוי של שעון כיס שנמצא בשדה. אף שאיננו יודעים מי יוצרו ואולי אף איננו בקיאים במלאכת עשיית שעונים או לא ראינו ייצורו של שעון מעולם, אין ספק בליבנו כי השעון הוא מלאכתו של יוצר כלשהו, שהוא פרי עשיה מחושבת של יוצר.
בינתיים לא שמעתי שום פירכא וטיעון נגד הגיון סברא פשוטה זו, המובנת לכל ילד קטן. הכול גיבובי דברים, והבלים רבים ורעות רוח.

ברכה והצלחה;

יעקב משה

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה