נשים

הוצאת זרע לבטלה-9

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום רב, לפני כמה חודשים חבר שלי סיפר לי שהוא נכשל ונכנס לאתרים לא צנועים באינטרנט ומוציא זרע לבטלה. הוא אמר שהוא יודע כמה חמור הדבר וכמה שהוא רוצה להפסיק עם זה, אבל קשה לו מאוד להתגבר על היצר הזה. בהתחלה לא ממש עיכלתי את זה ועודדתי אותו ולא הטפתי לו הרבה. אולם, לאחר זמן מה חשבתי על זה יותר, וזה נורא נורא פגע בי. החבר שלי- שאני אמורה לבטוח ולהאמין בו- נכנס לאתרים לא צנועים ורואה בחורות שאין לי איך לתאר כמה אני כועסת עליהן. יש לציין שהרבה פעמים זה גרם לריחוק בינינו בשל ההערות שלי כלפיו (למשל שזה מסוכן לו ללכת לקניון כי יש שם הרבה פריצות או "אל תסתכל אחורה כי יש תמונה/בחורה לא צנועה" ועוד ועוד...) וזה גרם לחבר שלי לחשוב שאני לא סומכת עליו ולא בוטחת בו- דבר שפגע בו מאוד. אני מבינה שלהתגבר על היצר הזה - זה נורא קשה , במיוחד בדור הזה שכאשר הולכים לקנות חלב מהמכולת צריכים לעבור ליד שורה של עיתונים בעלי שער עם דוגמנית לא צנועה. אבל בכל זאת קשה לי לקבל את זה שחבר שלי עושה את החטא הזה. -איך אני אמורה להתייחס לכזה דבר? איך להבין אותו? -איזו עצה אני יכולה לייעץ לחבר שלי? הוא סיפר לי שהוא נגמל מהחטא בהדרגתיות כיוון שאם יפסיק עם זה מיד הוא בטוח שיחזור ויחטא. יש רבנים שהציעו להתנתק מהאינטרנט – איך זה עוזר..? חסרים מקורות לפרוק יצרים? ברור שלא.. אני פוחדת שהוא לא יתגבר על זה עד החתונה. ולפי דעתי החתונה לא תהיה בזמן הקרוב בגלל סיבות מסוימות... וחוץ מזה לא בא לי להרגיש שבשביל שיפרוק יצרים – נתחתן (ברור לי שזה לא נכון לפי השכל). -אני פוחדת שזה יפגע בקשר שלנו. שחבר שלי יתחיל להשוות ביני לבין הבנות ברחוב או הבנות באינטרנט. במיוחד בנות שמתלבשות "איך שבנים אוהבים". -נוצרו לי מחשבות שנשים הן משחק והגברים רוצים אותן כדי לפרוק יצרים , ליהנות מגופן , לגעת בהן. נעשיתי ערנית יותר לעניין הזה, הוא מצוי בכל מקום ובכל זמן (אינטרנט, פלאפונים, עיתונים, פריצות "חיה" ברחוב, פוסטרים ענקיים של דוגמניות ברחוב, הודעות תמימות מ"סלקום" ועוד ועוד) וכשאני קוראת בסיפרי קודש - הרבה פעמים מוזכר היצר של הגברים ואיך שהנשים כאילו נועדו (בין ביתר) לספק אותם. אני יודעת שלנשים יש תפקידים חשובים בחיים אבל נוצר לי הרושם שהן איזה משחק כיפי לגברים. אני יודעת שאמרתי הרבה דברים לא נכונים עד עכשיו אבל ככה אני מרגישה באמת... הרב יוכל להסביר לי מה בדיוק היצר הזה של הגברים, האם זה באמת עד כדי כך קשה, מה המעמד של הנשים בנושא הזה? איך הנשים צריכות להרגיש עם זה? האם אני סתם חושבת מחשבות לא נכונות וכאילו מתנגדת לטבע , למציאות הזאת? איך להתגבר על "התחרות", כביכול, שנוצרת בין הבנות לגבי העניין הזה?

תשובה

שלום וברכה

כה אמר שלמה המלך בקהלת פרק ז כט לְבַד רְאֵה זֶה מָצָאתִי אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים, דהיינו האלוקים עשה את האדם בצורה נכונה וכאשר עובדים לפי הוראותיו של היצרן, הדברים מתנהלים בצורה נכונה, אין כלל בעיות וקשיים.

וכוונתי היא האישה אינה עשויה כדי לשמש פורקן לגבר, כאשר היינו מתנהגים כראוי וכשורה, לא הייתה האישה מרגישה ככלי לפורקן ליצרי הגבר, הבורא ברא אכן את האדם, עם יצר לנשים, ותאווה איליהן, כדי לקיים את העולם, ואין מטרת החתונה כדי להשלים את תאוות הגבר, אלא ה` ברא את התאווה כדי לקיים את העולם, אבל הבורא נתן לנו הוראות של שמירת עיניים כדי שלא ניכשל בחטא, וכן נתן לנו את תורתו אשר היא תבלין מול היצר, כדי שהיצר יהיה נשלט ולא ישמש אלא כחיבור לקשר האמיתי בין איש לאשתו, ויסוד האהבה איננו החיבור הגופני אלא החיבור הנפשי העמוק, וכאשר ההתנהגות בינו לבינה מתנהל בצורה נכונה ובריאה על פי התורה הרי הדבר מוסיף ובונה נכונה את הקשר העמוק בין בני הזוג.

כאשר האדם מגרה את יצרו עליו על ידי צפייה במקומות לא ראויים, ובפרט באינטרנט, אשר הדבר חמור ביותר וגורם לקשיים עצומים בחיי טהרה וקדושה גם לפני החתונה וגם לאחריה, הרי אכן הוא מכניס את עצמו לדברים שלא תוכננו ע"י הבורא, כגון הקושי העצום להיות שמח בחלקו – בבת זוגתו מאחר והוא כבר ראה הרבה נשים יפות יותר, ובפרט שבסרט הכול רומנטי מידי, והחלום של הגבר הוא להגיע לסיפוק כפי שנראה בסרט דבר שאיננו במציאות וכך קשה מאוד לבנות בית בכלל, ובית יהודי בפרט.

על כן אכן על חבירך להתנתק מהאינטרנט כדי להתחיל לייבש את הבוץ הרב שלתוכו הוא נשאב, ואכן להתחיל לשמור את עיניו כראוי ובזכות לימוד התורה יוכל להינצל מכל הרע, ולהתחיל לחיות חיים תקינים מנוקים מחטא, ובעזרת ה` תוכלי להקים איתו בית נאמן בישראל. אין לך לרדוף אחריו ולנסות לשמור אותו כל הזמן, זה לא יצלח, וזה לא יעזור לאף אחד, הוא יוכל להתגבר על השמירות שלך, הוא ירגיש חנוק וירצה למרוד. ההחלטה על השמירה צריכה להיות שלו, והשמירה שלו צריכה להיות באחריותו בלבד, ואני בטוח שאם הוא באמת ירצה להיות ירא שמיים הוא בוודאי יצליח לבנות בית נאמן איתך.

ויש לך לדעת שהיצר לא ירפה ממנו, היצרים קיימים אצל כל אחד, אבל הדבר יהיה בשליטה, ויוכל להיות מאושר בחלקו. וללא קשר לפורקן יצרים, מומלץ להתחתן בגיל מוקדם, ולא לסחוב עקב סיבות כלכליות או לימודים או כל סיבה אחרת שאינה אובייקטיבית. ואברכך בהרבה הצלחה ושתזכי לבנות בית נאמן בישראל בית מלא ביראת שמיים בקרוב.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה