שאל את הרב - כללי

זיווג משורש הנשמה בדור הנוכחי

  • ח' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה מערכת הידברות. קודם כל, ישר כוח על העשיה בחסד וברחמים. שנזכה כולנו לגילוי משיח תכף ומיד, אמן! ישנה שאלה שהותקלתי לאחרונה מול מישהי מסויימת וכך היא, אותה בחורה הייתה בזוגיות במשך כמה שנים עם אדם מסויים ולאחר כמה שנים נפרדו. מאז שהם לא ביחד היא בדיכאון בנושא ולפעמים אפילו מנסה להחזיר את הגלגל אחורה, מה שנראה קצת אבוד ובטח מיותר. הנקודה היא, שהסיבה שהיא ממש רוצה לחזור אליו מפני שהיא הבינה שלאדם יש זיווג אחד קבוע מראש שאינו יכול להשתנות והיא בטוחה שאין לה עוד סיכוי אם אף אחד כי הוא הזיווג שלה, וכל אחד אחר לא יהיה לה לזיווג אמיתי. זכור לי, ששמעתי באחד מהשיעורים שבדור הנוכחי לא כך הדבר ולכל אדם כמה זיווגים וכך אמרתי לה. אך הרגשתי שהיא לא כל כך סמכה על מה שנאמר. הייתי שמח ומודה לכם אם ישנו אך מקור יותר רציני ומבוסס, ככה שאוכל לחקור יותר בנושא. בברכה, קובי

תשובה

לכבוד השואל/ת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

לא מצאתי מקור ליותר מזיווג אחד. ויש אומרים שהואיל והזיווג לפי מעשה האדם, הואיל והאדם משתנה בזכויותיו, כך גם זיווגו יכול להשתנות לטוב. 

אבל הדרך שמתגלה הזיווג לאדם היינו על ידי השגחה כזו המובילה את האדם לזיווגו, ואז מתגלה רצונו הפנימי של ב' הצדדים להנשא לטווח ארוך עם זיווגם השורשי. 

אמנם אם מתוך ההשגחה מוכח שהגבר (במקרה הזה) אינו מובל ונמשך לשידוך באופן שנתגלה רצונו הפנימי להנשא לטווח ארוך עם הבחורה הזאת, הרי שזה בעצמו הוא גילוי ברור שאין הוא באמת זיווגה היחיד שהיה קבוע לה מראש בשורש. 

ואם היא בכל זאת ממשיכה לחפש אחרי מי שאינו זיווגה האמיתי, הרי שאין היא אלא כמתעלמת מן גילוי ההשגחה שגילו לה לטובתה. 

אלא, הדרך הנכון, שראוי שתסמוך בתמימות על הקב"ה ותתפלל אליו ותבקש שבעזרת השם יתגלה זיווגה האמיתית, אשר הוא באמת השורשי בשבילה. ומה שיכול לעזור לה להוציא את מחשבתה והתעניותה מהראשון שכבר פירש, היינו אם היא תדמיין לעצמה כמה טוב הוא הגבר שהוא באמת זיווגה; ותחשוב שיש בו את כל המעלות שהיו באותו הגבר שהיה , אבל שהוא עוד יותר טוב בהרבה ממנו.

ואחרי שהיא תזכה לפרוש קצת במחשבתה מההוא, יהי רצון  שבעזרת השם זה בעצמו יפתח לה הדרך להיות מוכנת למי שהיא צריכה באמת מן השמים לבנות איתו. 

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה