תורה ומדע

אבולוציה, האכן פשטה את הרגל

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום.. אני משוחח עם כופרת.....ואני מבקש לדעת מה יש לך להגיד בנושא האבלוציוני.... אני חייב תשובות העתקתי לכם את מה שהיא כותבת לי......תודה לכם! זה המייל- מצחיק כשאתה מצייר מצב היפוטתי שבו כוווולם חושבים שהאבולוציה שקרית חוץ מכמה פרופסורים עקשנים .כי האמת שהמצב הוא בדיוק כזה אבל הפוך ,רוב רובם של המדענים מקבלים את האבולוציה כעובדה ,כמובן חוץ מכמה פרופסורים שהחרדים יודעים להגיע אליהם ורק אליהם וליצור לך את הרושם השקרי כאילו כוווווווולם כבר הבינו שהאבולוציה פשטה את הרגל . ומבין המיעוט שלא מקבל את האבולוציה 99 אחוזים כן מסכימים עם האבולוציה רק שבמקום ברירה טבעית הם שמים תכנון תבוני ,יעני אבולוציה פלוס אלוהים ,כלומר שהעולם אכן קיים ארבע וחצי מליארד שנה ואכן המינים התפתחו לאט לאט ,אלא שההתפתחות הוכוונה על ידי כוח תבוני ומבין הנותרים שלא מקבלים לא את הברירה הטבעית וגם לא את התיכנון התבוני ,החלוקה היא בין הגישה הלה-מארקית שעל פיה ההתפתחות היא ספונטנית ,הגישה החייזרית ,ו- כמובן הבריאתנים ומבין הבריאתנים חלק גדול מאוד משתמשים באלוהות בסך הכל כהסבר לגורם הראשוני כלומר לרגע שבו נוצר התא הראשון -יצירה שעל פיהם קרתה ברצון אלוהי . ואגב הדארויניזם הקלאסי בכלל לא נוגע באבולוציה של הפרוטו-חיים- כך שהם עדיין יכולים להיקרא דארויניסטים ונשארנו עם הפונדמנטליסטים שמחוייבים לאלמנטים מיתולוגיים/תיאולוגיים/דוגמטיים/דתיים אז מתוך הפונדמנטליסטים רובם מאמינים בעולם ישן מאוד -וזה כולל מליארד הודים ,מליארד סינים ,הפולינזים רובם של האפריקאים הילידים האמריקאים ,הילידים האוסטראליים ,המצרים הקדמוניים ,היוונים הקדמוניים פלוס חלק מהעולם הדתי הנוצרי וחלק נכבד מהדתיים היהודיים כולל את אהובך משכבר הימים הפרופסור הנודע ישעיהו ליבוביץ כך שבסך הכל האמונה בעולם בן ששת אלפי שנים שנברא כפי שהוא כיום לפני כששת אלפים שנים היא אמונה איזוטרית לגמרי ,נחלתם של מיעוט שבמיעוט של חרדים מבודדים שבחינוכם אין שמץ של פילוסופיה או מדע וגם את הפילוסופיה היהודית הם לא מחבבים עוד מייל שכתבתה לי.... מוצא המינים הוא ספר מקסים בכל מקרה, וגרסה און ליינית שלו מצוייה חינם באינטרנט למשל בפרוייקט גוטנברג -תגגל אני מתעצלת .ואם תרצה לקרוא ספר קליל ופופולרי יותר אז יש את השען העיוור של דוקינס שים לב ,יש פער עצום בין הגישה הדמגוגית של עולם ההתחרדות לגישה שבספרות המדעית אם כי דוקינס שכותב לציבור הרחב דומה יותר לגישה שאתה רגיל אליה , תהייה ער לעניין זה ... אני מנסה לענות לה כל הזמן אבל התחום הזה לא ממש הצד החזק שלי...אשמח לקבל תגובה.

תשובה

שלום וברכה

כמובן שמקבלי `אמונת` האבולוציה, מוכרחים להיות מכחישים את מעמד הר סיני והתורה שבכתב, שמהימנותם הוכחה מעל כל ספק: כשבורא עולם עמד בהר סיני ואמר לנו שהבריאה נבראה שלשת אלפים וארבע מאות ארבעים ושמונה שנים לפני מעמד הר סיני הרי שיש הכחשה מצד האלוקים על תיאוריית האבולוציה, וכל עוד לא נהרסה הוכחת מעמד הר סיני הרי שכל תיאוריה הנוגדת אותה בטילה ומבוטלת.

יש כאן ויכוח אם כן היה מעמד הר סיני או לא, ואל לנו להרשות לבעלי הויכוח שלנו להסיט אותנו למחוזות אבולוציוניות ושברי חרסים וכו`. על כל הבעיות שבעלי האבולוציה מעלים הרי יש לתורה מה להשיב ולהסביר, מה שאין לבעלי האבולוציה האפשרות להכחיש את מעמד הר סיני, כיון שזאת מציאות ולא תיאוריה. ראה בלינק הנ"ל.

אכן כל ביולוג הכופר באבולוציה יזכה ללעג וזריקה מן הקהילה המדעית, ושום אוניברסיטה לא תשכור אותו בתור פרופ` מרצה, כך גם כל ארכיאולוג המאשש את ההיסטוריה המקראית יזכה ללעג וזריקה מן הקהילה. אין מה לעשות, הקהילה המדעית אינה אובייקטיבית ומדעית כפי שהיא מתיימרת להציג את עצמה, ובחרה להניף את דגל הכפירה. והסברתי כבר את סיבת אי האובייקטיביות כמה וכמה פעמים.

כל מדען שאינו מקבל את האבולוציה או אתיאזם מסוג אחר, נזרק מכל החוגים המדעיים. ישנם אינספור סקרים המראים זאת. אם מדען מפורסם כלשהו מאמין באלוקים, או כופר באבולוציה, זה רק מכיוון שהוא היה מפורסם עוד לפני שהכריז על אמונותיו ומסקנותיו בדבר קיום בורא. אילו הוא היה מכריז על אמונותיו קודם לכן, הוא לא היה מתפרסם. זו הסיבה שסטיבן הוקינג כל כך פוחד לומר שהוא מאמין בבורא (אף על פי שהוא לא מפסיק לדבר עליו).

אם הוא יכריז הכרזה שכזו, לא רק שילעגו לו, אלא שהוא יאבד לפחות חצי מתומכיו. סטיבן הוקינג כתב בספרו את המילים הבאות: "If the rate of expansion one second after the big bang had been smaller by even one part in a hundred thousand million million, the universe would have recollapsed before it ever reached its present size." ובתרגום חופשי:

"אם שניה אחת לאחר המפץ הגדול, מהירות ההתפשטות של היקום היתה קטנה יותר, אפילו באחד חלקי מאה אלפי מיליוני מיליונים, היקום היה קורס עוד לפני שהגיע לגודלו הנוכחי". מתוך ספרו: Stephen Hawking, A Brief History Of Time, Bantam Press, London: 1988, p. 121-125 כמו כן, כתב פרופ` סטיבן הוקינג בסוף ספרו "קיצור תולדות הזמן" העוסק בחקר היקום: "אם יעלה בידינו לגלות תיאוריה מאוחדת שלמה... יהיה זה ניצחונה העילאי של הבינה האנושית - כי אז נרד לסוף דעתו של א-לוהים".

פרופ` קרל סייגן (אסטרונום) אף טען בהקדמה שכתב לספרו של פרופ` הוקינג: "הספר הזה הוא גם על א-לוהים... המילה א-לוהים ממלאה את עמודיו". פעם אחר פעם נשמעים קריאותיהם של מדענים שנזרקו מכל המדרגות בגלל שגילו על אמונתם בבורא. בן סטיין, עיתונאי ומנחה מפורסם באמריקה, יצא לאחרונה בסרט דוקומנטרי חדש בו הוא מראה את הניכור והאפליה של הממסד המדעי כלפי אלו שאינם כופרים בקיום הבורא: הגנטיקאים המפורסמים בעולם, ד"ר ריצ`רד לבונטין (המאמר במלואו מובא בנספח במאמרו של פרופסור פיליפ ג`והנסון), הכותב מפורשות שהממסד המדעי הינו מטריאליסטי וכל הכופר במטריאליזם (כלומר, כל המודה בקיום נשמה או בורא) אינו מקובל בחוגים המדעיים: In a retrospective essay on Carl Sagan in the January 9, 1997 New York Review of Books, Harvard Genetics Professor Richard Lewontin wrote: We take the side of science in spite of the patent absurdity of some of its constructs, in spite of its failure to fulfill many of its extravagant promises of health and life, in spite of the tolerance of the scientific community for unsubstantiated just-so stories, because we have a prior commitment, a commitment to materialism. It is not that the methods and institutions of science somehow compel us to accept a material explanation of the phenomenal world, but, on the contrary, that we are forced by our a priori adherence to material causes to create an apparatus of investigation and a set of concepts that produce material explanations, no matter how counterintuitive, no matter how mystifying to the uninitiated. Moreover, that materialism is absolute, for we cannot allow a Divine Foot in the door. The eminent Kant scholar Lewis Beck used to say that anyone who could believe in God could believe in anything. To appeal to an omnipotent deity is to allow that at any moment the regularities of nature may be ruptured, that miracles may happen. (הציטוט נלקח מתשובתו של המרצה צבי ענבל לשואל).

אבל כל אחד שרק ירצה לבדוק את העניין באובייקטיביות, יתרשם שהאבולוציה היא תיאוריה שהופרכה כבר כמה וכמה פעמים, וכל פעם מחדשים תיאוריה משלימה בכדי לתרץ את ההפרכות, ואם תרצה לעשות שיעורי בית יסודיים בעניין זה בכדי שתדע מה להשיב לאפיקורסים למיניהם, ותצא עם חומר רב בכדי לענות לכסיל כאיוולתו.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה