הלכות ומנהגים

איך למנוע אסונות?

  • ל' שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! קודם כל אני רוצה להודות לכם על החסדים שאתם עושים ה׳ יברך אתכם, התשובות מאוד עוזרות! יש לי מספר שאלות א) מה הרבנים אומרים על האסונות שקורים בפרט בציבור החרדי/ דתי, ומה אני בתור דתיה צריכה להתחזק במיוחד בתקופה הזאת? ב) הרבה פעמים באות לי מחשבות לא טהורות או מחשבות מפחידות, אשמח לעיצה מה לעשות- זה מאוד קשה לי ג) יש לי בעבודה בנות לא דתיות ולפעמים הם מדברות על גדולים וצדיקים, כדאי להוכיח אותם או לא לעשות כלום? כי אני מפחדת שאם אני יוכיח אז הם יתווכחו איתי על זה ואני יגרום להם להמשיך לחטוא וזה קרה כמה פעמים ד) פרסמתם לפני תקופה שיצא משהו חדש שיכול לחסום אתרים לא טובים באינטרנט, אשמח אם תנחו אותי למי לפנות תודה רבה ותזכו למצוות!

תשובה

שלום וברכה

א. אין איתנו נביאים שיכולים לומר לנו על מה סערה הארץ ולמה יש צרות וקשיים. על כל אחד ואחת לנסות להתחזק לפי מצבו הרוחני. אם בצניעות אם בלשון הרע אם בתפילה אם בשמירת שבת כראוי והידור בקדושת השבת ועוד עוד. כל לב יודע מרת נפשו איפה עליו לתקן ובמה עליו להשתפר. כאשר האדם יעשה את חשבון נפשו ויתבונן באמת ומתוך רצון לתקן את נפשו מן השמיים יצביעו לו על הנקודות שעליו להתחזק ולהתעלות. 

ב. העיקר זה לא לפחד ולא להתרגש. יש לדעת שמחשבות לא רצוניות אין בהם חטא ואין לחשוש מהם, העיקר להסיח דעת ברוגע בלי מלחמה במחשבות, רק לחשבו על דברים אחרים והכלל הוא שאי אפשר לחשוב על שני דברים בבת אחת ומאחר והאדם חושב על עניין אחר, אוטומטית המחשבה שלו מפסיק לחשוב על דברי ההבל.

ג. יש לנסות בכל זאת למצוא טיעונים נכונים ומרגיעים שיתנו להם להבין את מקומם שלמרות חכמתם הרבה עדיין אין הם יכולים לדון גדולי ישראל ובכל זאת יש להם עוד מה ללמוד לפני שהם מגייעם לקרסולי הצדיקים, ועל כמה אין תועלת בדיבורי לשון הרע בכלל ועל צדיקי עולם בפרט ולדעת שחטא זה הוא חמור ביותר והקב"ה מקפיד מאוד על כבוד עבדיו גדולי ישראל. 

ד. יתכן שהכוונה היא ל http://anti-net.co.il/

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה