זוגיות

תרומת זרע מנכרי

  • כ"ט שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום אני רוווקה בת 38 ובגלל שעדיין לא מצאתי את שאהבה נפשי, החלטתי לפנות לבנק הזרע על מנת שאוכל לממש את החלום שלי להיות אמא. התחלתי בירורים ומסתבר שאני צריכה זרע של גוי מבחינה הלכתית. כי מזרע של יהודי יהיה חלילה סיכוי שהילד/ה שלי לעתיד לבוא יכירו את אח/ות שלהם הביולוגיים וייתכן ויהיה גילוי עריות. וגם מהבחינה שאם זה יהיה בן זכר אז אם תורם הזרע נפטר אז הבן לא יוכל לבצע ולקרוא על אביו קדיש כי הילד בעצם לא יודע מי אביו. אני ממש לא יודעת מה לעשות?? בעברי הרחוק יצאתי עם גוי והוא היה אהבת חיי ונפרדתי ממנו רק (!!) בגלל הדת, למרות שכיבד אותי בכל החגים שלנו ובלא להדליק אש בשבת וכו'. הייתי חזקה ונפרדתי ממנו. והכי אירוני שעכשיו שאני בתהליך של תרומת זרע, אני מבינה שאני צריכה זרע של גוי ולא של יהודי!! הרי היה לי גוי שהוא אהבת חיי ונפרדתי ממנו רק בגלל שהוא גוי... ועכשיו אני צריכה זרע גוי... אשמח לדעת מה עליי לעשות?

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להיפרד מהגוי ולדעתי אסור לך להתייאש מזיווג בטוחני שבזכות מסירות נפשך לתורה תזכי בוודאי לזיווג הגון ולזרע של קיימא בדרך כל הארץ.

נשמח להתפלל בעדך שתמצאי זיווג הגון מהרה, נא לרשום לנו את שמך המלא לתפילה.

בעניין תרומת זרע, ראוי לדעת ששני האופציות כאחד אינם רצויים כלל וכלל לא זרע של יהודי אנונימי ולא זרע של נכרי ואף לא זרע של יהודי לא אנונימי, אם כי אכן חומרת העניין היא בסדר יורד הכי גרוע לקחת זרע של יהודי אנונימי שאז מצוים מכשלות רבים מלבד שאסור להביא ילד שלא ידע את ייחוסו למטה מזה של גוי כי אז אין לילד יחס לאבא כלל על פי התרוה והוא ילד שאין לו אב, ועדיפות עליונה במסגרת הרע במיעוטו הוא תרומת זרע של יהודי מוכר. אבל בכל אופן אין הדבר רצוי כלל וכלל ואין זה הדרך שבורא עולם רוצה שנביא ילדים לעולם. ה' יעזור שתמצאי מהרה את זיווגך ותינשאי כדת וכדין.

אמת שלגבי איסור קיום יחסים הרי שיש איסור וחומרא מיוחדת עם נכרי, יותר מקיום יחסים עם יהודי ששניהם כאחד אסורים ללא טהרה וחתונה. הדרך היחידה המותרת היא לאחר טהרה ולאחר חתונה לבן ישראל כשר ובעז"ה בזכות עמידתך האיתנה ומסירות נפשך למען כבוד שמיים תזכי מהרה לזיווג הגון ולזרע של קיימא.

המברך בכל לב ומצפה לבשורות טובות,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה