שבת

איך עושים תשובה על חילול שבת?

  • כ"א שבט התשע"ו
אא

שאלה

יש לי שאלה.... עונש חילול שבת זה כרת אבל מה עם עושים תשובה?? מה קורה...??? אני גדלתי בבית חרדי והתרחקתי קצת חיללתי גג 5 -7 שבתות כמה חמור זה ואיך אפשר לתקן ?

תשובה

שלום וברכה

חילול שבת הוא מחייבי כריתות כמו כן קיום יחסים עם גברים ללא טהרה הוא גם כן איסור כרת. אף איסורי כרת חמורים כאלו מתכפרים בתשובה שלימה ומלאה, התשובה היא חרטה עמוקה על הטעויות שעשית שנפלת בחטאים אלו וקבלה לעתיד שלא להיכשל יותר בדברים אלו. לקבל על הצמך להתרחק מכל קשר מגברים ולקבל על עצמך ללכת בצניעות כמתאים לבת יראת שמיים, לקבל על עצמך לימוד הלכות שבת מאחד מספרי הקיצורים בכל יום ויום כדי לדעת ולקיים את כל הלכות שבת כראוי ולא להיכשל חלילה בחילול שבת.  כמו כן יש להתוודות בפה לבורא עולם על חטאים חמורים אלו ולבקש את סליחת ה'., אלו שלושת התנאים של תשובה שמועילה לכפר על כל העוונות.

מבואר במשנה שבכל זאת צריך מלבד התשובה, ייסורים שהם ממרקים את נפש האדם ומטהרים את הזוהמה שנדבקה בהם. אולם שמירת שכת כהלכה בדיקדוק מכפרת על חטאי כריתות שלא נזדקק לייסורים אלו ולכן לימוד הלכות שבת יסייע בידך להגיע לשלימות ולטהרת הנפש. סגולה נוספת חשובה ומועילה היא עשיית חסד בגופך כביקור חולים וכדו' שמעשים אלו כוחם רב לטהר את הפש מכל עוון ולא תזדקקי לייסורים ותזכי לחיים ברוכים ומאושרים ולהצחלה רבה בכל אשר תני.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שבתתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה