זוגיות

חוזרים בתשובה בסביבה משפחתית שלא...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני ובעלי חוזרים בתשובה, יש לנו שני בנים 4 ו- 6 הלומדים במסגרות חרדיות הורי הם מסורתיים שומרי שבת (הורים שכולים לבן צעיר) יש לי רק אחות גדולה ממני, כאשר אנו מגיעים לחג אצל הורינו הם וילדיהם מדליקים בחג ובשבת טלויזיה, אורות, מחשב, וסלולרים בחדרים (לא בסלון) וילדי רוצים להשתתף במשחקים בראיית הסרט וכו.. בחג האחרון שהינו שם ארבעה ימים חג ושבת ואני הרגשתי כמו שוטרת שצריכה לבדוק איפה הילדים שלי, לבקש מילדיה של אחותי לסגור את דלתם ומילדי לצאת מחדרם אהייתי מאוד עצבנית במשך החג נכנסתי כמה פעמים לבכות לחדרי וכן אחותי סיפרה לי שבני הגדול, בן שש, קם באמצע הלילה וכשנישאל על ידה, השיב שהוא רוצה לדבר עם אלוקים שאינו רוצה להיות דתי יותר מפני שאסור לו לשחק במחשב וכו"... י יש לציין שלאבי מאוד חשוב שנעשה חגים ביחד אני חוששת לפתוח את הנושא שלא יגרם סקנדל, גם ככה ההתחרדות שלי היא נושא רגיש בבית מה לעשות? י תודה

תשובה

שלום וברכה

מומלץ מאוד מחד גיסא לדבר הרבה עם בניכם במעלתכם שזכיתם להיות שומרי שבת ומקדשי השם, ויש לספר להם סיפורי צדיקים ומעלת הגן עדן וכו´ וכו´, עד שיגיעו למצב של ויגבה ליבו בדרכי ה´.

אולם מאידך גיסא כדאי שתאמרי להורים, שלמרות כל הרצון שלך להיות חלק מהמשפחה, ולמרות שיחסר לך מאוד ההוייה המשפחתית, הרי באם יפעילו מחשב וטלוויזיה בשבת וחג לא תוכלי לבוא איליהם יותר בשבתות ובחגים, מאחר והדבר מבלבל את הילדים וגורם להם לתסבוך ולקושי לקבל את החינוך שאת מחנכת אותם, ובפרט שכתוצאה מכך את נאלצת להסביר לילדים שלדעתך אחותך טועה בכך שאינה שומרת את המצוות,  דבר שאת רוצה מאוד להימנע מאחר ואינך רוצה שבנייך יסתכלו בצורה שלילית על דודתם.

ובעזרת ה´ ככל שתבהירי את עצמך יותר כך הם יכבדו אותך יותר ולא יפעילו את המכשירים החשמליים בשבת וחג.

עלי והצליחי והקריני את גאוותך על הזכות העצומה שלך להיות משומרי התורה גם על בנייך - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה