חברה והשקפה

יהודים משיחיים לעומת יהודים חרדים

  • י"ז שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום. אשמח לקבל תשובה: שמעתי הרבה על כך שהיהודים המשיחיים הינם כת ורציתי לברר מדוע הם מוגדרים ככת? אם נאמר שזה מכיוון חברתי תרבותי- מה ההבדל בינם לבין החרדים? ובנוסף: עצם העובדה שהם מאמינים באותו האיש ומייחסים לו כוחות רוחניים, הרי גם היהדות החרדית מייחסת כוחות רוחניים ושילטון לדמויות מהקהילה: משה רבינו, אברהם אבינו, גדולי הדור שיש חובה להישמע להם ולהאמין בהם. מה ההבדל? יהדות חרדית גם דוגלת בכוח הצדיק אף אם הוא מת כבר ויש עניין להתפלל על קבר הצדיק כדי שימליץ טוב ויהיה מגן לאדם- מדוע אם כך כשמדברים על 'שילוש' זהו פולחן או עבודה זרה? עוד אומרים שהיהודים המשיחיים פועלים בצורה מיסיונרית-מדוע? הרי גם אתם כארגון וגם היהדות החרדית כקהילה מעודדת ומשקיעה כספים, סיוע, עידוד, משאבים ב'חזרה בתשובה'? יחי ההבדל הקטן של הניסוחים- אך במה באמת מתבטא ההבדל? למה היחס המפלה והגזעני הזה?מה מפריע ליהדות החרדית שיהודים טועמים גם מעדי ה' או היהדות המשיחית או כל קבוצה אידאולוגית אחרת? השאלות הללו מציקות לי ואשמח לקבל תשובה המניחה את הדעת.

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
היהודים המשיחיים הם כת חדשה שנוצרה במאה ה-19 בארצות הברית, ואינם מייצגים את הנצרות המקורית ובטח שלא את היהדות.
החרדים לעומת זאת מייצגים את אורח החיים היהודי שהיה נהוג במשך אלפי שנים בגלות, ואשר מקורו נמצא בהלכות שנפסקו מהגמרא והמשנה.
 
יש לדעת שהיהודים המשיחיים אינם חושבים שישו היה רק "בעל כוחות", אלא הם מאמינים שישו היה אלוהים בורא-היקום אשר נכנס כמו דיבוק בגוף אדם, ונרצח על צלב. לשיטתם ישו היה אלוהים, ואי אפשר שלא לראות בכך אמונה אלילית.
כמו כן, היהודים המשיחיים אינם באמת "יהודים", היות ולפי שיטתם מותר להתבולל, ורובם אכן מתבוללים עם גויים. כך שסכנתם לעם ישראל והזהות היהודית ברורה. ראה עוד על יהודים משיחיים:
 
כל החילונים הגיעו בעברם ממשפחות חרדיות. החילון התחיל רק במאה ה-19 בעקבות תנועת ההשכלה. זו תופעה חדשה בעם ישראל.
החרדים בסך הכל מציעים ליהודים לשוב לשמור את דתם המקורית, ולחזור לקיים את המצוות והמסורת של אבותם. לכן תהליך זה נקרא בשם "חזרה בתשובה", מלשון שיבה.
 
- נצרות לעומת יהדות, בקיצור:
http://www.hidabroot.org/he/article/94638
- החוזה והעדים: מה להשיב למיסיונרים?
http://www.hidabroot.org/he/article/814
 
נ.ב.
חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית", ובה תמצא התייחסות לכל השאלות שמטרידות אותך באמונה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה