שאל את הרב - כללי

פגם הברית<>

  • ט"ז שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה אני פוגם בברית ונמאס לי אני עשיתי תשובה לפני שלוש חודשים ואז הצלחתי לא לפגום בברית קודש ועכשיו אני מיואש שעוד הפעם פגמתי בברית מה לעשות שבכלל אני לא יחשוב על זה באלי למות

תשובה

 

לכבוד השואל,

 

תשובה פירושו כאשר מתחרטים ולא רוצים לעשות את העבירה יותר כלל להבא, ואומרים וידוי; וכאשר עושים את זה בכונה כנה ואמיתית, ועוסקים בדרכים הראויים כדי למנוע על להבא, אז כפי שהבנתי, זה כבר תיקון גדול לחטא

 

אמנם, מה שאתה חייב לדעת, שהרבה פעמים ההוצאה אינה תלויה בענין של חטא כמו שהיא תלויה בהתרגלות מסוימת - ועיקר הקושי היא לשבור את אותה התרגלות ולחזור ממנה. ועיקר המידה מה שצריכים כדי לצאת מזה, היא הרצון החזק והאמיתית לצאת, וההתחייבות העקבית להגיע למטרה.

 

ואם יש לך את זה ואתה מוכן להתחיל בתהליך שינוי ההתרגלות, אכלול כאן כלי עזר בשבילך שיעזור וידריך אותך בעזרת השם האיך לצאת מזה:

 

http://www.haemet.net/downloads/books/brit_havraham.doc

 

שוב, אינו כדאי להתחיל בתהליך הנ"ל, אלא אחרי שכבר גמרת בדעתך מקודם שאתה רוצה לעשות כל מה שביכולתך בהתחייבות עקבית כדי לצאת מזה.

 

ויהי רצון שתגיע להתכוננות הזאת; ושתוכל להצליח בתרגילים, ושיחד עם התפילות שלך לבורא עולם שתזכה לצאת מן ההתרגלות הלא טובה ולזכות לחיים תקינים ומאושרים אח"כ.

 

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה